مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش در بانک 107 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش در بانک 107 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری مدیریت دانش
پیشینه تحقیق مدیریت دانش
مبانی نظری اجرای مدیریت دانش
پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش
مبانی نظری اجرای مدیریت دانش در بانک
پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش در بانک

رفتن به سایت اصلی

مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 

نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند: 

 

عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند.

 

 

 

 

 

این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

 

 

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

 

 

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

   2-1- مقدمه 13

   2-2- دانش 13

   2-3- اطلاعات 14

   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14

   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15

     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16

     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17

     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17

     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18

     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18

     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19

     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19

     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19

     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20

   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20

   2-7- جریان دانش 20

   2-8- فرآیند دانش 21

     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21

     2-8-2- ذخیره‌سازی 21

     2-8-3- پردازش 21

     2-8-4- انتقال 21

   2-9- خصوصیات دانش 22

   2-10- منابع دانش 23

   2-11- دانش سازمانی 25

   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27

   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29

   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31

     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31

     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32

     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32

   2-15- هدف های مدیریت دانش 33

   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33

     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34

     2-16-2- فرایند 34

     2-16-3-  فناوری 34

   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34

   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37

     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37

     2-18-2- مدل بویسوت 34

     2-18-3- مدل نوناكا 35

     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40

     2-18-5- مدل فلاین 41

     2-18-6- مدل چو 42

     2-18-7- مدل استیو هالس 43

     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44

     2-18-9- مدل لیانج 45

   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47

     2-19-1- كسب دانش 47

     2-19-2-  اجاره دانش 47

     2-19-3- منابع متعهد 48

     2-19-4- هم جوشی 48

     2-19-5- تطابق 48

   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48

     2-20-1- نیاز به دانش 50

     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50

     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51

     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51

     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52

     2-20-6- ارزیابی دانش 52

   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53

   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57

     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57

     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58

   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63

   2-24- مدل نظری تحقیق 68

 

منابع

 

 

 

فهرست جدول ها

جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18

جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35

جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40

جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

 

 

 

 

  • پاورپوینت طراحي ساختار مفهومي اطلاعات ( فصل چهارم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان)

    پاورپوینت طراحي ساختار مفهومي اطلاعات ( فصل چهارم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان) پاورپوینت فصل چهارم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان پاورپوینت فصل چهارم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان با عنوان طراحي ساختار مفهومي اطلاعات پاورپوینت طراحي ساختار مفهومي اطلاعات…

  • جایگاه نیروگاههای آبی در محیط زیست

    جایگاه نیروگاههای آبی در محیط زیست انرژیهای تجدیدپذیر گازهای گلخانه ای نیروگاههای برق آبی تاثیر صنعت برق در آلودگی هوا جایگاه نیروگاههای آبی در محیط زیست نیروگاههای برقابی و جنبه های زیست محیطی آن توسعه انرژی پایدار بهینه سازی تولید…

  • پاورپوینت (اسلاید) نظام 5S

    پاورپوینت (اسلاید) نظام 5S کلمات کلیدی : پاورپوینت نظام 5S نظام 5S بررسی نظام 5S تحقیق نظام 5S مقاله نظام 5S تحلیل نظام 5S آشنتایی با نظام 5S چرا 5S 5Sپيشنيازيبراي هر برنامه بهبود پنج واژه 5S ساماندهي (سازماندهي ،…

  • پاورپوینت بررسی دیدگاه رشدگرا در نظریه های برنامه ی درسی

    پاورپوینت بررسی دیدگاه رشدگرا در نظریه های برنامه ی درسی کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی دیدگاه رشدگرا در نظریه های برنامه ی درسی بررسی دیدگاه رشدگرا در نظریه های برنامه ی درسی مراحل تحول افراد در دیدگاه رشدگرا رشد عاطفی…

  • راهکارهای پیشگیری از بزه دیدگی زنان

    راهکارهای پیشگیری از بزه دیدگی زنان کلمات کلیدی : دانلود پایان نامه خشونت علیه زنان بررسی عوامل خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان وعوامل موثر برآن…

  • گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3

    گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3 گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3 سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل دانلود گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3 دانلود مجموعه آزمایشات آزمایشگاه فیزیک3 فروش گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3 گزارش کار…

  • شناسایی ارکان غرر و نحوه ظهور آن در معاملات

    شناسایی ارکان غرر و نحوه ظهور آن در معاملات معاملات غرری غرر و معاملات غرری معاملات غرری در فقه معاملات غرری در حقوق دانلود مقاله معاملات غرری اعتبار حدیث غرر شناسایی ارکان غرر نحوه ظهور غرر در معاملات بررسی فقهی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی دیرآموزان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی دیرآموزان نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی دیرآموزان نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی دانش اموزان دیرآموزان رفتن به سایت اصلی عقب ماندگی ذهنی یا به اصطلاح…

  • مبانی نظری بررسی ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران

    مبانی نظری بررسی ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران کیفیت زندگی کاری doc مبانی نظری عملکرد مدیران مبانی نظری کیفیت زندگی کاری کیفیت زندگی کاری مدیران بیمه ایران ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران مبانی نظری رابطه کیفیت…

  • بررسی شیوه‌ها و مبانی نظری كاهش تصدی‌گری خدمات پشتیبانی دانشگاه‌های علوم پزشكی

    بررسی شیوه‌ها و مبانی نظری كاهش تصدی‌گری خدمات پشتیبانی دانشگاه‌های علوم پزشكی كوچك سازی سازمانی طرح كاهش تصدی‌گری كاهش تصدی‌گری خدمات پشتیبانی دانلود مقالات رشته مدیریت بررسی كاهش تصدی‌گری خدمات پشتیبانی دانشگاه‌های علوم پزشكی دانلود مقالات مدیریت دانلود مقالات مدیریتی…

  • بررسی بغی از دیدگاه شیعه و قانون مجازات اسلامی

    بررسی بغی از دیدگاه شیعه و قانون مجازات اسلامی بغی مجازات بغات ارکان جرم بغی بغی در قانون مجازات اسلامی 1392 مجازات باغی بغی در قانون مجازات جدید بغی در قانون جدید تحلیل جرم بغی بررسی بغی از دیدگاه شیعه…

  • ارزیابی طرح جدید قانون كار ایران

    ارزیابی طرح جدید قانون كار ایران قانون کار قوانین كار ایران طرح جدید قانون كار ایران دانلود مقاله رشته حقوق ارزیابی طرح جدید قانون كار ایران رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق ارزیابی طرح جدید قانون كار ایران…

  • مشکل تخصیص مکان برای سیستم حمل و نقل درون شهری، در یک شرکت بزرگ با استفاده از الگوریتم فرا ابتکاری

    مشکل تخصیص مکان برای سیستم حمل و نقل درون شهری، در یک شرکت بزرگ با استفاده از الگوریتم فرا ابتکاری مشکل تخصیص مکان برای سیستم حمل و نقل درون شهری، در یک شرکت بزرگ با استفاده از الگوریتم فرا ابتکاری…

  • پایان نامه رشته مکانیک و صنایع با عنوان سیستم های رطوبت زدا

    پایان نامه رشته مکانیک و صنایع با عنوان سیستم های رطوبت زدا رطوبت زدایی مواد جاذب رطوبت سیستم های رطوبت زدا دانلود پایان نامه رشته مکانیک و صنایع با عنوان سیستم های رطوبت زدا سیستم همکاری در فروش فایل همکاری…

  • پاورپوینت جغرافیای شهری

    پاورپوینت جغرافیای شهری کلمات کلیدی : پاورپوینت جغرافــیای شهـــری جغرافــیای شهـــری تحقیق جغرافــیای شهـــری خاستگاه و روند تکاملی جغرافیای شهری موضوع مورد بحث جغرافیای شهری چارچوب جغرافیای شهری روش تحقیق در جغرافیای شهری نحوه نگرش علم جغرافیا به پدیده های…

  • پاورپوینت آشنایی با پروژه پل صدر

    پاورپوینت آشنایی با پروژه پل صدر کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با پروژه پل صدر آشنایی با پروژه پل صدر پاورپوینت پل صدر مقاله پل صدر بررسی پل صدر تحلیل پل صدر پل صدر تهران پروژه پل صدر پل صدر…

  • طراحی یک درایور اینورتر تغذیه شده با جریان با کارایی بالا

    طراحی یک درایور اینورتر تغذیه شده با جریان با کارایی بالا درایور اینورتر اینورتر های کنترل شده جریان درایور اینورتر تغذیه شده با جریان طراحی یک درایور اینورتر تغذیه شده با جریان با کارایی بالا دانلود مقالات برق دانلود مقالات…

  • بررسی شناخت چگونگی رشد و تولید پنبه

    بررسی شناخت چگونگی رشد و تولید پنبه گیاهشناسی پنبه سابقه کشت پنبه در ایران فرآیندهای لازم پنبه برای رسیدن به محصول استاندارد دانلود پایان نامه پنبه بررسی پیشینه و گیاهشناسی پنبه بررسی شناخت چگونگی رشد و تولید پنبه دانلود پایان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بیماری آسم

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بیماری آسم کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ​​​​​​​بیماری آسم مبانی نظری ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه تحقیق ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه داخلی ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه خارجی ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه پژوهش ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه نظری ​​​​​​​بیماری آسم…

  • تغذیه در دوران بارداری و شیردهی

    تغذیه در دوران بارداری و شیردهی بارداری شیردهی نیازهای تغذیه ای دانلود مقاله تغذیه در دوران بارداری و شیردهی تعادل رژیم غذایی زن باردار رژیم غذایی در زمان ناراحتی های گوارشی رژیم غذایی در زمان عفونت های ادراری جیره غذایی…

  • شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی

    شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی کودکان استثنایی تشخیص عقب ماندگی عقب ماندگیهای ذهنی دانلود مقاله شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش…

  • رضایت شغلی معلمان و دبیران مدارس

    رضایت شغلی معلمان و دبیران مدارس رضایت شغلی مقاله مقاله در مورد رضایت شغلی مقاله در مورد رضایت شغلی معلمان مقاله در مورد رضایت شغلی مقاله رضایت شغلی کارکنان عوامل موثر بر رضایت شغلی دانلود مقاله رضایت شغلی معلمان دانلود…

  • ارزیابی اشتغال زنان از نگاه های متفاوت

    ارزیابی اشتغال زنان از نگاه های متفاوت اشتغال زنان اشتغال زنان در ایران اشتغال زنان در اسلام تاثیر اشتغال زنان در خانواده اشتغال زنان در اسناد بین المللی تاثیر اشتغال زنان بر روابط خانوادگی بررسی اشتغال زنان از دیدگاه‌های مختلف…

  • تاثیر آموزش خودکارآمدی تحصیلی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان

    تاثیر آموزش خودکارآمدی تحصیلی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان پایان نامه خودکارآمدی تحصیلی دانلود پایان نامه خودکارآمدی پایان نامه اهمال کاری پایان نامه اهمال کاری تحصیلی نظریه های خودکارآمدی اهمال کاری تحصیلی doc اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها پیشینه تحقیق ارزیابی…

  • ارایه یک روش جدید خوشه بندی مبتنی بر انرژی خودسازمانده با استفاده از شبکه عصبی SOM به منظور کاهش مصرف انرژی درشبکه های حسگر بی سیم

    ارایه یک روش جدید خوشه بندی مبتنی بر انرژی خودسازمانده با استفاده از شبکه عصبی SOM به منظور کاهش مصرف انرژی درشبکه های حسگر بی سیم شبکه عصبی SOM پروتكل‌ مسیریابی مبتنی بر خوشه‌بندی پروتكل خوشه‌بندی مبتنی بر انرژی خودسازمانده…

  • گزارش کار آزمایشگاه فیزیک پایه 1

    گزارش کار آزمایشگاه فیزیک پایه 1 گزارش کار آزمایشگاه فیزیک پایه 1 دانلود گزارش کار آزمایشگاه فیزیک پایه 1 دانلود مجموعه آزمایشات آزمایشگاه فیزیک پایه 1 فروش گزارش کار آزمایشگاه فیزیک پایه 1 گزارش کار آزمایشگاه فیزیک پایه 1 خرید…

  • تجارت بین الملل و جایگاه تجارت الکترونیک در تجارت بین الملل

    تجارت بین الملل و جایگاه تجارت الکترونیک در تجارت بین الملل حقوق تجارت الکترونیک انواع حقوق تجارت الکترونیک منابع حقوق تجارت الکترونیک جایگاه تجارت الکترونیک در تجارت بین الملل رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق تجارت بین الملل…

  • تقسیم بندی گذران اوقات فراغت و بررسی دیدگاهای مختلف در مورد آن

    تقسیم بندی گذران اوقات فراغت و بررسی دیدگاهای مختلف در مورد آن کلمات کلیدی : اوقات فراغت از دیدگاه اسلام عوامل موثر برگذران اوقات فراغت اوقات فراغت از دیدگاه جامعه شناسی اوقات فراغت و عوامل اجتماعی موثر بر آن اهمیت…

  • پرسشنامه ارزیابی ارتباط مواجهه با لوگو در نیت خرید کالای لوکس

    پرسشنامه ارزیابی ارتباط مواجهه با لوگو در نیت خرید کالای لوکس پرسشنامه خرید کالای لوکس پرسشنامه نیت خرید کالای لوکس پرسشنامه رابطه مواجهه با لوگو پرسشنامه مدیریت رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه  رشته مدیریت پرسشنامه ارزیابی ارتباط مواجهه با لوگو در…