مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات

کلمات کلیدی :

مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات
ادبیات نظری ارزش ویژه برند لبنیات
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند لبنیات
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزش ویژه برند لبنیات

 

 

 

 

چکیده

در سال های اخیر،بحث و بررسی در خصوص برند جایگاه ویژه ای در محافل علمی و دانشگاهی و همچنین در حوزه کسب وکار یافته است.بسیاری از محققان ومدیران شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که با ارزش ترین دارایی شرکت در جهت بهبود فرآیند بازاریابی،برند و دانش برندینگ است.بازاریابان اعتقاد دارند که محصول جدید با نام تجاری تعمیم یافته توسط مصرف کننده به طور مطلوب تری ارزیابی می شود زیرا مصرف کننده نگرش مثبت خود را از نام تجاری مربوط به محصول جدید منتقل می کند.مطالعه ی حاضر با هدف تأثیرات ارزش ویژه ی برند بر ارزیابی بسط برند صورت گرفته است.در تحقیق حاضر برند کاله که برند شناخته شده ای در سطح ایران است،جهت مطالعه انتخاب شده است.

 

 

دنیای پیرامون ما و محیطی که سازمان ها درآن قرار دارند هر روز پیچیده تر از گذشته می شود سازمان ها ناچارند برای ادامه ی حیات در این محیط در حال تغییر خود را با پیشرفت های روز افزون دانش و فن آوری انطباق دهند در جهان رقابتی امروز،سازمانی امکان بقا دارد که بتواند خود را پیوسته با تغییرات محیط پیرامونش وفق دهد(شیهالی، 1384).شرکت ها در بازار یابی جدید برای ایجاد تمایز بین محصولات خود و رقبا از استراتژی ها و روش های گوناگون استفاده می کنند.یکی از تصمیمات مهم در بازاریابی امروز ، تصمیم د رمورد انتخاب نام تجاری برای محصولات و خدمات می باشد (Aaker & Keller, 1990).یک نام تجاری چکیده ای از هویت،اصالت،ویژگی وتفاوت یک نام تجاری،اطلاعات را که درکلمه یا علامت متمرکز شده است را برمی انگیزد به همین دلیل است که نام های تجاری برای تبادلات کسب و کار حیاتی اند. 

 

هر شرکت در هنگام معرفی یک محصول جدید به بازار، با سوالهای متعددی مواجه است.مهم ترین مساله ای که ذهن عرضه کننده را به خود مشغول می دارد این است که محصول جدید را با چه موضع گیری مشخصی وارد بازار کند تا بتواند تقاضای کافی ایجاد کند و یا به عبارت دیگر ، برای بازار جذابیت داشته باشد.در این باره موضعی که بنگاه برای محصول خود اتخاذ می کند باید با ویژگی های مختلف محصول،از جمله کیفیت محصول،نوع بسته بندی ، نام تجاری و نوع تبلیغات ، پشتیبانی می شود.ومعمولاً نام تجاری اصلی باعث کاهش هزینه های بازاریابی و احتمال افزایش موفقیت کلی شرکت می شود(Morrin , 1999).

تصور می شود که ارزش ویژه برند مزایای بسیاری برای شرکتها داشته باشد مثلاً سطوح بالای ارزش ویژه منجر به افزایش ترجیحات و تمایلات مصرف کننده و دلایل خرید او می شود.شرکت هایی که از ارزش ویژه برند بیشتری برخورداند ، بازده بالایی نیز خواهند داشت. برند سازی یکی از روش های قدرتمند در ایجاد تمایز و یکی از کلیدی ترین استراتژی های موضع یابی رقابتی است. 

 

برندها مزایای رقابتی پایداری را برای شرکتها به همراه دارند. به بیان دیگر اگر مصرف کنندگان برندی را خوب بدانند شرکت به یک مزایای رقابتی دست یافته است . 

ارزش ویژه برند با پشتیبانی از ارزش مشتریان به طور غیر مستقیم ارزش شرکت را افزایش می دهد . ارزش ویژه برند و ارزش مشتری از طریق بالا بردن اثر بخشی و کارآیی برنامه های بازاریابی وفاداری به برند ، قیمت و حاشیه سود ، توسعه برند،هرم تجاری و مزیت رقابتی شرکت ارزش ایجاد می کنند(آکر، 1991).بازاریابان معتقد هستند که تعمیم های برند،در اکثرموارد توسط مشتریان بسیار مطلوب ارزیابی می شوند ، زیرا مشتریان ، ویژگی ها و احساسات مثبتی را که از برند اصلی در ذهن دارند به محصولات تعمیم داده شده نیز انتقال می دهند(Bhat & Reddy, 2001).

از نقطه نظر رفتاری ارزش ویژه برند در ایجاد نقاط تمایزی که منجر به مزایای رقابتی در رقابت غیر قیمت می شود ، بسیار حائز اهمیت است لذا این تحقیق درصدد است تأثیرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی بسط برند از دیدگاه مصرف کنندگان شرکت ها و فروشگاه های عرضه کننده فرآورده های لبنی کاله درشهر کاشان بپردازد.

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

 

فصل دوم

مقدمه 10

1-2 نگرشی بر تحول نام تجاری در ایران 11

2-2 تعاریف برند 11

2-3 معانی نام و نشان تجاری 13

2-4 ارزش و اهمیت نام تجاری 14

2-4-1 ارزش نام یک نام تجاری خاص برای مصرف کننده 14

2-4-2 ارزش یک نام تجاری خاص برای سهامداران از نظر مالی 15

2-5 برندسازی 17

2-6 وجود برند 18

2-7 ارزش ویژه برند 18

2-8 دیدگاه ارزش ویژه نام و نشان تجاری کلر 19

2-9 استراتژی نام تجاری ، استراتژی کسب و کار 19

2-10 رویکردهای اندازه گیری ارزش ویژه برند 22

2-11 مدلهای ارزش ویژه برند 23

2-12 مدل ارزش ویژه آکر 29

2-13 تعریف مفاهیم و اجزای برند 30

2-14 بسط برند 35

2-15 ارزیابی بسط برند و تعمیم نگرش 37

2-16 تناسب درک شده از برند 39

2-16-1 فرآیند طبقه بندی و معیارهای تناسب 41

2-17 تناسب محصول با طبقه و ارزیابی بسط برند 43

2-17-1 ویژگیهای برند مادر و ارزیابی بسط آن 45

2-18 تاثیرات متقابل بسط برندها و برند مادر 47

2-19 نوگرایی مصرف کننده نسبت به مصول 50

2-20 مزایای بسط برند 50

2-21 مروری بر تحقیقات پیشین 52

2-21-1 تحقیقات خارجی 52

2-21-2 تحقیقات داخلی 57

2-22 مدل مفهومی 61

2-23 شرکت فرآرده های لبنی کاله 62

 

منابع  و مآخذ                                                                                                    

 

  • مقاله رشته هوش مصنوعی با عنوان شبکه های Cascade-Correlation

    مقاله رشته هوش مصنوعی با عنوان شبکه های Cascade-Correlation مقاله رشته هوش مصنوعی با عنوان شبکه های CascadeCorrelation شبکه های CascadeCorrelation دانلود مقاله رشته هوش مصنوعی با عنوان شبکه های CascadeCorrelation شبکه های عصبی دانلود مقالات کارشناسی ارشد هوش مصنوعی…

  • گزارش كارآموزی رشته کامپیوتر و آی تی با عنوان آشنایی با روتر و نقش آن درشبكه

    گزارش كارآموزی رشته کامپیوتر و آی تی با عنوان آشنایی با روتر و نقش آن درشبكه روتر مسیر یاب پیكربندی روتر نقش روتر در شبكه دانلود گزارش كارآموزی رشته کامپیوتر و آی تی با عنوان آشنایی با روتر و نقش…

  • پاورپوینت سیستمهای اطلاعات مدیریت

    پاورپوینت سیستمهای اطلاعات مدیریت دانلود رایگان پاورپوینت سیستمهای اطلاعات مدیریت پاورپوینت سیستمهای اطلاعات مدیریت تحقیق سیستمهای اطلاعات مدیریت مقاله سیستمهای اطلاعات مدیریت سیستمهای اطلاعات مدیریت انواع اصلی سیستم ها در سازمان 4 نوع اصلی سیستم های اطلاعاتی سیستم های پردازش…

  • سبب شناسی اضطراب اجتماعی و بررسی الگوهای نظری آن

    سبب شناسی اضطراب اجتماعی و بررسی الگوهای نظری آن اختلال اضطراب اجتماعی سبب شناسی اضطراب اجتماعی شیوع اختلال اضطراب اجتماعی ملاک های تشخیصی اختلال اضطراب اجتماعی دوره یا سن شروع اختلال اضطراب اجتماعی نشانگان روانشناختی اختلال اضطراب اجتماعی اختلال اضطراب…

  • اصول فقهی حجاب و مسئولیت نظام اسلامی‏

    اصول فقهی حجاب و مسئولیت نظام اسلامی‏ اصول فقهی حجاب حجاب در فقه مبانی کلی فقهی حجاب اجرای حکم حجاب در قانون مسئولیت دولت اسلامی‏ در مورد حجاب مسئولیت نظام اسلامی در مورد حجاب تحلیل مبانی فقهی حکومت اسلامی در…

  • حکومت مندی بوستان سعدی و بررسی فرضیه تکنولوژی مرکز ثقل فلسفه سیاسی

    حکومت مندی بوستان سعدی و بررسی فرضیه تکنولوژی مرکز ثقل فلسفه سیاسی سازه های معناگرا حکومت مندی متافیزیکی معناگرایی سیاسی سعدی دانلود مقالات رشته علوم سیاسی دانلود مقاله حکومت مندی بوستان سعدی دانلود مقاله بررسی فرضیه تکنولوژی مرکز ثقل فلسفه…

  • پایان‌نامه مهندسی کامپیوتر با عنوان بررسی مبانی هنرهای تجسمی در طراحی سایت

    پایان‌نامه مهندسی کامپیوتر با عنوان بررسی مبانی هنرهای تجسمی در طراحی سایت طراحی سایت هنرهای تجسمی پایه هنر گرافیکی دانلود پایان‌نامه مهندسی کامپیوتر با عنوان بررسی مبانی هنرهای تجسمی در طراحی سایت اصول طراحی سایت‌های تجارت الکترونیکی هنرهای تجسمی و…

  • ارزیابی توانایی مدل های داده کاوی در پیش‌بینی قیمت سهام

    ارزیابی توانایی مدل های داده کاوی در پیش‌بینی قیمت سهام تخمینگر بردار پشتیبان تخمینگرحداقل درجه مدل شبکه عصبی –فازی مدلهای داده کاوی پیش بینی قیمت سهام پیش بینی قیمت سهام با مدلهای داده کاوی ارزیابی توانایی مدلهای داده کاوی در…

  • پیشینه تایپوگرافی در ایران و جهان و تحلیل اساتید در این مورد

    پیشینه تایپوگرافی در ایران و جهان و تحلیل اساتید در این مورد تایپوگرافی در ایران تایپوگرافی در جهان پیشینه تایپوگرافی در ایران و جهان و تحلیل اساتید در این مورد تاریخچه تایپوگرافی در ایران و جهان دانلود پایان نامه تایپوگرافی…

  • تحلیل فقهی و حقوقی فسخ نکاح با موضوعیت بیماریهای جدید و لاعلاج

    تحلیل فقهی و حقوقی فسخ نکاح با موضوعیت بیماریهای جدید و لاعلاج کلمات کلیدی : عیوب فسخ نکاح فسخ نکاح در فقه پایان نامه فسخ نکاح فسخ نکاح در فقه امامیه فسخ نکاح در فقه اهل سنت فسخ نکاح در…

  • پاورپوینت تأثیر نوآوری در تغییرات استراتژی ایده سازی تا برونداد محصول نو

    پاورپوینت تأثیر نوآوری در تغییرات استراتژی ایده سازی تا برونداد محصول نو پاورپوینت تأثیر نوآوری در تغییرات استراتژی ایده سازی تا برونداد محصول نو پاورپوینت نوآوری چیست دلایل سرمایه گذاری در نوآوری محدودیتهای معمول در نوآوری عملكرد نوآوری مسئولیتهای سطوح…

  • مبانى فقهى - حقوقى مسئولیت مدنى و تاثیر اضطرار بر آن

    مبانى فقهى - حقوقى مسئولیت مدنى و تاثیر اضطرار بر آن مسئولیت مدنى اثر اضطرار در مسئولیت مبانى فقهى مسئولیت مدنى مبانى حقوقى مسئولیت مدنى دانلود پایان نامه رشته حقوق مبانى فقهى حقوقى مسئولیت مدنى و تاثیر اضطرار بر آن…

  • بررسی و رتبه بندی نیازهای سازمان برای پیاده سازی مدیریت دانش

    بررسی و رتبه بندی نیازهای سازمان برای پیاده سازی مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش عوامل موثر در پیاده سازی مدیریت دانش پایان نامه ارزیابی مقتضیات جهت استقرار مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در سازمان صنایع دریایی پایان نامه زیرساختهای…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق معاملات اشخاص وابسته

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق معاملات اشخاص وابسته مبانی نظری معاملات اشخاص وابسته ادبیات نظری معاملات اشخاص وابسته فصل دوم پایان نامه معاملات اشخاص وابسته پیشینه تحقیق معاملات اشخاص وابسته پیشینه داخلی معاملات اشخاص وابسته پیشینه خارجی معاملات اشخاص وابسته…

  • پاورپوینت تأمين اجتماعي و بيمه هاي اجتماعي در ايران

    پاورپوینت تأمين اجتماعي و بيمه هاي اجتماعي در ايران کلمات کلیدی : پاورپوینت تأمين اجتماعي و بيمه هاي اجتماعي در ايران پاورپوینت تأمين اجتماعي در ايران پاورپوینت بيمه هاي اجتماعي در ايران قانون بيمه كارگران تصويب نامه قانون كار عملكرد…

  • تأثیر هوش رقابتی مدیران بر وفاداری مشتریان

    تأثیر هوش رقابتی مدیران بر وفاداری مشتریان هوش رقابتی وفاداری مشتریان خدمات بانکی تأثیر هوش رقابتی مدیران بر وفاداری مشتریان بانک ملی استان آذربایجان غربی وفاداری مشتریان به خدمات بانکی دانلود مقاله مدیریت دانلود مقالات ترجمه شده مدیریت دانلود مقالات…

  • پاورپوینت مدیریت مالی بین المللی

    پاورپوینت مدیریت مالی بین المللی کلمات کلیدی : پاورپوینت مدیریت مالی بین المللی مدیریت مالی بین المللی بودجه بندی سرمایه بین المللی جزئیات یک پروژه بین المللی مثال بودجه بندی سرمایه بین المللی عبارات مهم در تبادل ارز انواع تمارض…

  • کتاب رایانش ابری

    کتاب رایانش ابری رایانش ابری سرویس های ابری امنیت محاسبات ابری استانداردهای محاسبات ابری معماری سیستم های محاسبات ابری دانلود کتاب رایانش ابری دانلود کتاب محاسبات ابری رفتن به سایت اصلی کتاب رایانش ابری (بصورت کامل و جامع)    …

  • مبانی نظری علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران

    مبانی نظری علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران ارزش ویژه برند مبانی نظری ارزش ویژه برند عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند مبانی نظری عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکتهای بیمه علل موثر بر…

  • بررسی جرم قتل در حقوق کیفری ایران

    بررسی جرم قتل در حقوق کیفری ایران قتل در حكم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی عناصر قتل در حكم شبه عمد قتل در حكم شبه عمد تعریف جرم شبه عمد قتل در حقوق کیفری جرم قتل در حقوق کیفری…

  • بازیافت گاز CO2 از خروجی نیروگاههای بخاری و استفاده از آن در فرایندهای صنعتی

    بازیافت گاز CO2 از خروجی نیروگاههای بخاری و استفاده از آن در فرایندهای صنعتی دانلود مقاله بازیافت گاز CO2 نیروگاههای بخاری فرایندهای صنعتی دانلود مقالات مهندسی شیمی دانلود مقاله بازیافت گاز CO2 از خروجی نیروگاههای بخاری دانلود مقاله استفاده از…

  • اثر ریسک سیستماتیک بر بازده سهام

    اثر ریسک سیستماتیک بر بازده سهام کلمات کلیدی : اثر ریسک سیستماتیک بر بازده سهام رفتن به سایت اصلی اثر ریسک سیستماتیک بر بازده سهام فهرست : چکیده فصل اول: کلیات پژوهش مقدمه تعریف و بیان مسئله پژوهش ضرورت و…

  • بررسی عوامل گرایش افراد به همجنس گرایی

    بررسی عوامل گرایش افراد به همجنس گرایی پایان نامه همجنسگرایی پایان نامه در مورد همجنسگرایی تحقیق در مورد همجنسگرایی همجنس گرایی از نگاه مکاتب و ادیان گرایش به همجنس گرایی علل گرایش به همجنس گرایی علل گرایش افراد به همجنس…

  • علایم ایمنی محافظت در برابر آتش‌سوزی

    علایم ایمنی محافظت در برابر آتش‌سوزی ایمنی علایم ایمنی محافظت در برابر آتش‌سوزی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل دانلود مقاله و تحقیق ایمنی فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق ایمنی رفتن…

  • پاورپوینت دولت و مسئولیت اجتماعی

    پاورپوینت دولت و مسئولیت اجتماعی کلمات کلیدی : پاورپوینت دولت و مسئولیت اجتماعی دولت و مسئولیت اجتماعی مفهوم مسئولیت اجتماعی تحقیق مسئولیت اجتماعی مقاله مفهوم مسئولیت اجتماعی مسئولیت اجتماعی دولت اجتماعی پایان نامه دولت و مسئولیت اجتماعی بررسی دولت و…

  • فصل دوم پایان نامه استقرار مدیریت دانش در بانک

    فصل دوم پایان نامه استقرار مدیریت دانش در بانک کلمات کلیدی : مبانی نظری استقرار مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش پیشینه تحقیق استقرار مدیریت دانش عوامل موثر بر استقرار مدیریت…

  • جایگاه و تحولات قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف

    جایگاه و تحولات قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف منع محاکمه مجدد قاعده منع رسیدگی مجدد قاعده منع مجازات مضاعف منع محاکمه مجدد پایان نامه قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف تحولات قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف جایگاه قاعده…

  • نیازسنجی آموزشی مدیران

    نیازسنجی آموزشی مدیران نیاز سنجی آموزشی آموزش ضمن خدمت دانلود مقالات رشته مدیریت نیازسنجی آموزشی مدیران دانلود مقالات مدیریتی دانلود مقالاتکارشناسی ارشد رشته مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل فروش تحقیق مدیریت نیازسنجی آموزشی مدیران دبیرستانهای تهران رفتن به سایت…

  • نقش مالیات بر توسعه اقتصادی

    نقش مالیات بر توسعه اقتصادی توزیع درآمد نقش مالیات بر توسعه نقش مالیات بر توسعه اقتصادی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل خرید پایان نامه اقتصاد fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل…

  • تئوری نمایندگی، تمرکز مالکیت و جنبه های اهمیت آن

    تئوری نمایندگی، تمرکز مالکیت و جنبه های اهمیت آن کلمات کلیدی : شکل گیری روابط نمایندگی تئوری نمایندگی در ایران تئوری نمایندگی در حسابداری مدیریت تعریف تئوری نمایندگی تئوری نمایندگی حسابرسی مبانی تئوری نمایندگی تعریف تمرکز مالکیت چیست تمرکز مالکیت…