مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
ادبیات نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری

رفتن به سایت اصلی

 ارزش ویژه برند مقصد گردشگری عبارت است از مجموع دارایی های (یا بدهی های) برند در رابطه با نام و سمبل مقصدگردشگری که موجب تغییراتی در ارزش خدمات و تجاربی که در آنجا فراهم می شود تعیین می گردد.در بسیاری موارد،ارزش ویژه برند از ارزش دارائی های فیزیکی به مراتب بیشتراست. این است که بازاریابان با کمک برندهایی با ارزش ویژه بالا، می توانند مزیت رقابتی بدست آورند. برای اندازه گیری ارزش برند، ابزارهای اندکی (که مبتنی بر مصرف کنده باشد) وجود دارد. به  طور کلی ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده بر مبنای دو بعد ادراکی(کیفیت ادراک شده، آگاهی،تداعی) و رفتاری (وفاداری) اندازه گیری میشود .

 

 

 

با توجه به تفات های فرهنگی،اجتماعی، و خصوصیات مقصدهای گردشگری ایران، در این پژوهش سعی شده است اندازه گیری ارزش ویژه برند( قدرت برند) یک مقصد گردشگری از دیدگاه گردشگران با توجه به مدل کونکینک (2007)،برگرفته از مدل آکر مورد بررسی قرار گیرد که البته در مدل مورد استفاده به هر دو بعد رفتاری و ادراکی توجه می شود .بنابراین،تحقیق حاضر قصد دارد مدل آکر را در کشور ایران و روی مقصد گردشگری استان گیلان مورد بازبینی قرار دهد .

 

 

 

 

 

 

یک برند مکانیسمی است که سازمان ها را در جهت رسیدن به مزیت رقابتی یاری می نماید.ارزش ویژه برند که از سال 1980تبدیل به یک مفهوم مهم در بازاریابی شد،ارزش افزوده ای است که به واسطه نام برند برای سازمان ایجاد می شود.برای اندازه گیری ارزش ویژه برند، ابزارهای اندکی(که مبتنی بر مصرف کننده باشد) وجود دارد. با تو جه به اینکه ارزش ویژه برند از ادراکات مشتریان نشات گرفته می شود،برای مدیران بسیار حایز اهمیت است که بتوانند این ارزش ویژه را در سطح مشتری،اندازه گیری و ارزیابی  نمایند(کلر،2003). کریشنن(1996) مطرح می کند که بررسی رویکرد ذهنی مشتری(گردشگر) باید قبل از اندازه گیری  ارزش ویژه برند صورت گیرد،زیرا ذهنیت مشتری(گردشگر) درباره برند نقطه شروع برای درک و شناخت برند است. ارزش ویژه برند،سازمان ها را قادر میسازد تا علاوه بر حفظ سهم بازار خود،مبلغ بیشتری را نیز در ازای برند خود مطالبه نمایند. (lee& Back,2009). دیوید آکر در سال1991بیان کرد که ارزش ویژه برند، باعث افزایش کارایی برنامه های بازاریابی و وفاداری مشتریان به برند میشود،مخارج و هزینه های ترفیعی را کاهش می دهد. بنابراین ارزش ویژه برند باعث سودآوری برند شده و برای سازمان، جریان نقدی ایجاد می نماید (Bult et al,2008). برند می تواند باعث تمایز در قیمت یا مقدار تقاضای کالاها وخدمات مشابه شود( Roulac,2006). 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 

 

چکیده ز

 

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق 

2- 1مقدمه  11

2-2 تاریخچه  11

2-3 تاریخچه برند 12

    2-4 تاریخچه برند در ایران 13

    2-5 تعریف برند در ایران  14 

    2-6 برند چیست  14 

    2-7 اهمیت برند 17

   2-8 هرم برند  17

2-9 مدل محوری برند  19

2-10 ارزش برند  20

2-11 خصوصیت ویژه برند 21

    2- 11-1  تحریک احساسات توسط برند  21

2-11-2 تصویر شخصی از برند  21

    2-11-3 ارزش کارمزد ادراک شده     21

    2-411- عملیات و فعالیت خدمت  21

    2-11-5 محیط  22

    2-12 ابعاد ارزش ویژه برند  22

   2-12-1 ارزش ویژه برند مقصد گردشگری  24

2-12-1-1 تعریف مقصد گردشگری      24

    2-12-1-2 ویژگی های مقصد گردشگری  24

2-12- 1-3 ساخت برند  25

2-12-2 آگاهی از برند  28

2-12- 3 تصویر ذهنی برند  30

2-12-4 کیفیت ادراک شده 33

2-12-5 وفاداری برند 34

2-13 ارزش کلی ارزش ویژه برند  37

2-14 زنجیره ارزش ویژه برند از دیدگاه کلر  38

2-15 رویکردهای موجود در سنجش ارزش ویژه برند(شاخص های ارزش ویژه برند)  39

2-15-1 شاخص های ارزش ویژه برند از دیدگاه کاپفرر  40

2-15-2   شاخص های ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 40

2-15-3شاخص های ارزش ویژه برند از دیدگاه کلر 40

بخش دوم

پیشینه تحقیق 43

الف- پیشینه خارجی 43

ب- پیشینه داخلی   44

جمع بندی فصل دوم 50

 

 

 

                                              

– فهرست منابع و مأخذ —————————————————————————————— 

منابع فارسی—————————————————————————————————– 

منابع خارجی ————————————————————————————————— 

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول شماره2-1: ویژگی های تصویر ذهنی برند——————————————————————-32

 

 

 

فهرست اشکال

شکل2-1: هرم برند———————————————————————————————–18

شکل 2-2:مدل محوری برند————————————————————————————–19

شکل 2-3: مدل مفهومی ارزش ویژه برند از دید گردشگران در مقاصد گردشگری———————————- 23

شکل2-4 مراحل آگاهی از برند ———————————————————————————–30

شکل 2-5: مدل زنجیره ارزش برند کلر ————————————————————————– 38

شکل 2-6 : مدل مفهومی تحقیق———————————————————————————– 44

شکل 2-7: مدل تلفیقی توسط محقق از مدل های موجود در ادبیات ————————————————– 46

 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 16

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 16 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

  • پاورپوینت اداره امور استخدامی عمومی

    پاورپوینت اداره امور استخدامی عمومی پاورپوینت اداره امور استخدامی عمومی اداره امور استخدامی عمومی تحقیق اداره امور استخدامی عمومی تعریف، هدف و وظایف اداره امور استخدامی مراحل امور استخدامی برآورد نیروی انسانی مورد نیاز عملیات نگهداری منابع انسانی کاربرد نیروی…

  • عوامل مؤثر بر جمعیت و حركات جمعیتی و بررسی سیاست های جمعیتی در ایران

    عوامل مؤثر بر جمعیت و حركات جمعیتی و بررسی سیاست های جمعیتی در ایران جمعیت نیروی كار رشد جمعیت شاخص‌های جمعیتی سیاست‌های جمعیتی دانلود پایان نامه رشته علوم اجتماعی عوامل مؤثر بر جمعیت و حركات جمعیتی بررسی سیاست های جمعیتی…

  • نمونه فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی سلامت روان سالمندان

    نمونه فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی سلامت روان سالمندان کلمات کلیدی : فصل 3 پایان نامه روانشناسی نمونه فصل سوم پایان نامه روانشناسی دانلود فصل سوم پایان نامه روانشناسی موضوع پایان نامه روانشناسی سلامت پایان نامه درباره…

  • حاصلخیزی خاک با زئولیت

    حاصلخیزی خاک با زئولیت تاریخچه زئولیت منشاء زئولیت موارد کاربرد زئولیت حاصلخیزی خاک با زئولیت مقاله کاربرد زئولیت در کشاورزی اهمیت اصلاح کننده های معدنی خاک اهمیت کاربرد زئولیت در کشاورزی زئولیت به عنوان اصلاح کننده معدنی خاک رفتن به…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی مبانی نظری تعهد سازمانی دانلود مبانی نظری تعهد سازمانی پیشینه تحقیق تعهد سازمانی ادبیات نظری تعهد سازمانی فصل دوم پایان نامه تعهد سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی ادبیات و مبانی…

  • بررسی اشكالات اجرایی سازه های فولادی

    بررسی اشكالات اجرایی سازه های فولادی کیفیت اجرایی آسیب پذیری لرزه ای ساختمان های فولادی خطا های ساخت و ساز دانلود مقالات رشته عمران دانلود مقاله اشكالات اجرایی سازه های فولادی دانلود مقالات عمران رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

  • پرسشنامه اهمال کاری شغلی صفاری نیا و همکاران با روایی و پایایی

    پرسشنامه اهمال کاری شغلی صفاری نیا و همکاران با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه اهمال کاری مقیاس اهمال کاری شغلی پرسشنامه اهمال کاری شغلی دانلود پرسشنامه اهمال کاری شغلی پرسشنامه استاندارد اهمال کاری شغلی روایی و پایایی پرسشنامه…

  • بررسی نظریه برچسب زنی با نگاه به منابع اسلامی

    بررسی نظریه برچسب زنی با نگاه به منابع اسلامی نظریه برچسب زنی مقاله نظریه برچسب زنی محورهای اصلی نظریه برچسب زنی نظریه برچسب زنی در منابع اسلامی راهکارهای پیشگیری از برچسب زنی نظریه برچسب زنی در جرم شناسی نظریه برچسب…

  • پاورپوینت شهر الکترونیک و شهروند الکترونیک

    پاورپوینت شهر الکترونیک و شهروند الکترونیک پاورپوینت شهر الکترونیک و شهروند الکترونیک فناوری اطلاعات و شهر الکترونیکی فعالیت های شهر الکترونیک مزایای شهر الکترونیک چالش های شهر الکترونیک طراحی شهر الکترونیک تاریخچه ی شهرهای الکترونیک جهان شهر الکترونیک در ایران…

  • مضامین ایثار و شهادت در ادبیات شعر دفاع مقدس

    مضامین ایثار و شهادت در ادبیات شعر دفاع مقدس شعر دفاع مقدس ادبیات شعر دفاع مقدس ایثار در ادبیات شعر دفاع مقدس شهادت در ادبیات شعر دفاع مقدس مضامین ایثار و شهادت در ادبیات شعر دفاع مقدس تجلی فرهنگ ایثار…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کیفیت سود

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کیفیت سود مبانی نظری کیفیت سود دانلود مبانی نظری کیفیت سود پیشینه کیفیت سود پیشینه تحقیق کیفیت سود ادبیات نظری کیفیت سود فصل دوم پایان نامه کیفیت سود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت سود…

  • مبانی نظری مقايسه سلامت روان بچه های دختر با مادران شاغل و غيرشاغل

    مبانی نظری مقايسه سلامت روان بچه های دختر با مادران شاغل و غيرشاغل سلامت روان در دختران سلامت روان در فرزندان سلامت روان در فرزندان زنان شاغل سلامت روان در فرزندان مادران شاغل سلامت روان در فرزندان مادران خانه دار…

  • نقش شبكه‌های عصبی در مسیریابی انرژی آگاه

    نقش شبكه‌های عصبی در مسیریابی انرژی آگاه شبكه‌های عصبی مسیریابی انرژی آگاه شبکه های حسگر بیسیم نقش شبكه‌های عصبی در مسیریابی انرژی آگاه دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته هوش مصنوعی دانلود مقالات ارشد هوش مصنوعی دانلود مقالات هوش مصنوعی رفتن…

  • سیر تحول و سازمان دادرسی اطفال بزهکار

    سیر تحول و سازمان دادرسی اطفال بزهکار دادرسی اطفال بزهکار سیر تحول دادرسی اطفال سیر تحول دادرسی اطفال در ایران تحولات دادرسی اطفال در دوره پس از انقلاب سیر تحول دادرسی اطفال در انگلستان سابقه دادرسی کیفری افتراقی اطفال در…

  • پروپوزال راهبردهای توسعه گردشگری روستایی و جاذبه توریستی

    پروپوزال راهبردهای توسعه گردشگری روستایی و جاذبه توریستی کلمات کلیدی : روشهای جذب گردشگر عوامل موثر بر جذب گردشگر پروپوزال گردشگری روستایی راهکارهای جذب گردشگر راهبردهای جاذبه توریستی اثرات توسعه گردشگري روستایی پروپوزال روشهای توسعه گردشگری روستایی راهکارهای توسعه گردشگری…

  • ارزیابی ایستگاههای کاری سالن رنگ تندرشرکت ایران خودرو

    ارزیابی ایستگاههای کاری سالن رنگ تندرشرکت ایران خودرو صدك آنتروپومتری ایستگاه كاری وضعیت كاری دانلود مقالات رشته بهداشت حرفه ای ارزیابی ایستگاههای کاری سالن رنگ دانلود مقالات بهداشت حرفه ای سیستم همکاری در فروش فایل رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • ارزیابی طرح جدید قانون كار ایران

    ارزیابی طرح جدید قانون كار ایران قانون کار قوانین كار ایران طرح جدید قانون كار ایران دانلود مقاله رشته حقوق ارزیابی طرح جدید قانون كار ایران رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق ارزیابی طرح جدید قانون كار ایران…

  • بررسی مقایسه ای موتورها و ابرموتورهای کاوش در بازیابی اطلاعات کشاورزی

    بررسی مقایسه ای موتورها و ابرموتورهای کاوش در بازیابی اطلاعات کشاورزی موتورهای کاوش ابر موتورهای کاوش بازیابی اطلاعات کشاورزی مقایسه موتورهای کاوش و ابرموتورهای کاوش بازیابی اطلاعات کشاورزی با موتورهای کاوش بازیابی اطلاعات کشاورزی با ابرموتورهای کاوش کارایی موتورهای کاوش…

  • معرفی و عیب یابی سیستم سوخت رسانی و جرقه BOSCh MP 7.3 خودروهای پژو پارس ELX و سمند سریر

    معرفی و عیب یابی سیستم سوخت رسانی و جرقه BOSCh MP 7.3 خودروهای پژو پارس ELX و سمند سریر سیستم جرقه عیب یابی خودرو سیستم سوخت رسانی دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک دانلود گزارش کارآموزی مکانیک دانلود کارآموزی رشته مکانیک…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری 70 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری 70 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری ادبیات نظری ارزش…

  • پاورپوینت انگل شناسی مناسب دانشجویان پرستاری

    پاورپوینت انگل شناسی مناسب دانشجویان پرستاری کلمات کلیدی : پاورپوینت انگل شناسی مناسب دانشجویان پرستاری رفتن به سایت اصلی پاورپوینت انگل شناسی مناسب دانشجویان پرستاری به تعداد 62 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و همچنین کنفرانس دانشجویان   شامل مباحث…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتابخانه های عمومی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتابخانه های عمومی مبانی نظری کتابخانه های عمومی دانلود مبانی نظری کتابخانه های عمومی پیشینه تحقیق کتابخانه های عمومی ادبیات نظری کتابخانه های عمومی فصل دوم پایان نامه کتابخانه های عمومی مبانی نظری و پیشینه…

  • بررسی دلایل قاچاق انسان با تاکید بر قاچاق زنان و عکس العمل قانون در برابر آن

    بررسی دلایل قاچاق انسان با تاکید بر قاچاق زنان و عکس العمل قانون در برابر آن بررسی قاچاق انسان به قصد فحشا پایان نامه قاچاق زنان پایان نامه قاچاق انسان پیشینه قاچاق زنان ارکان قاچاق زنان موقعیت بزه دیده در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش مبانی نظری زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش دانلود مبانی نظری زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش پیشینه تحقیق زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش ادبیات نظری زیرساخت های…

  • پروپوزال سنجش عملکرد نسبی شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک با روش DEA و EFQM

    پروپوزال سنجش عملکرد نسبی شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک با روش DEA و EFQM پروپوزال ارزیابی عملکرد سازمان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی روش های ارزیابی عملکرد سازمان شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها انواع مدل های ارزیابی…

  • پروپوزال ارتباط بین مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی

    پروپوزال ارتباط بین مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال اثربخشی سازمانی بررسی وضعیت مدیریت دانش در گمرک استقرار مدیریت دانش در گمرک کیش پیاده سازی مدیریت دانش در گمرک کیش پروپوزال رابطه بین مدیریت دانش و اثربخشی…

  • اقدامات و عملکرد دستگاههای اجرایی

    اقدامات و عملکرد دستگاههای اجرایی اصل 44 قانون اساسی عملکرد دستگاههای اجرایی سیاست های کلی 44 قانون اساسی دانلود پایان نامه رشته مدیریت دانلود پایان نامه مدیریت اقدامات و عملکرد دستگاههای اجرایی رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته…

  • گزارش کار آزمایشگاه فیزیک حالت جامد

    گزارش کار آزمایشگاه فیزیک حالت جامد گزارش کار آزمایشگاه فیزیک حالت جامد سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل دانلود گزارش کار آزمایشگاه فیزیک دانلود مجموعه آزمایشات آزمایشگاه فیزیک حالت جامد فروش گزارش کار آزمایشگاه فیزیک…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی مبانی نظری خودکنترلی دانلود مبانی نظری خودکنترلی پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات نظری خودکنترلی فصل دوم پایان نامه خودکنترلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات و مبانی نظری خودکنترلی رفتن به سایت اصلی دانلود…