پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان کاهش موجودی در زنجیره

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان کاهش موجودی در زنجیره

زنجیره تامین
تقاضا در زنجیره تامین
کاهش موجودی در زنجیره
نقش میزان موجودی در زنجیره تامین
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت

رفتن به سایت اصلی

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان کاهش موجودی در زنجیره

 

چکیده

   هدف زنجیره تامین حداقل کردن کل هزینه های سفارش دهی،نگهداری و کالا می باشد.مقدار سفارش اقتصادی (EOQ) این سه هزینه را با تعیین مقدار سفارش بهینه ،متعادل می سازد.راهکارهای مدیریتی برای کاهش مقدار سفارش و درنتیجه میزان موجودی در زنجیره تامین بدون افزایش هزینه ها بصورت زیر می باشد:

– کاهش هزینه های ثابت و هزینه های حمل ونقل در هر سفارش

– اجرای طرح تخفیف براساس حجم کالا بجای طرح تخفیف بر اساس میزان سفارش کالا.

– حذف و یا کاهش تبلیغات تجاری 

 

موجوددی اطمینان به این دلیل نگهداری می شود که تقاضا از میزان پیش بینی شده بیشتر باشدویاکالا دیرتر از زمان موعود بدست برسد .سطح موجودی اطمینان مورد نظر زمانی کاهش می یابد و موجودی کالا ارتقا پیدا می کند که زنجیره تامین بتواند تغییر پذیری تقاضا را کاهش دهد.تغییر رویه از مرور دوره ای به مرور دائم می تواند به کاهش موجودی کمک کند

سطح بهینه موجودی کالا با متعادل سازی هزینه های over-and understocking حاصل می شود.مدیریت می تواند سود دهی زنجیره تامین را با عقدقراردادهایی بصورت زیرافزایش دهد:

 

1- بازگرداندن مازاد موجودی

2- دادن یارانه(Subsides) برای موجودی نگهداری شده

3- میزان انعطاف پذیری هنگام سفارش دهی

4- مدیریت موجودی توسط فروشنده

 

 

 

کلمات کلیدی:

زنجیره تامین

کاهش موجودی

راهکارهای مدیریتی

کاهش مقدار سفارش

سطح بهینه موجودی کالا

مقدار سفارش اقتصادی (EOQ)

 

 

 

مقدمه 

کاهش موجودی درباره کاهش مازاد موجودی ،افزایش نرخ گردش موجودی و تحویل به موقع کالا می باشد.مازاد موجودی سرمایه را راکد نگه می داردو لازم است کاهش پیدا کند تا برای فعالیت های رو به رشد در آمد ،سرمایه نقدی آزاد شود .یکی از مشکلات بزرگ کاهش موجودی این عقیده اشتباه می باشد که مدیریت پیشرفته کنترل موجودی برای افزایش نرخ گردش موجودی و فراهم آوری برنامه کاهش موجودی کافی می باشد.

 

بطور قطعی، نداشتن کنترل منجر به موجودی بیش از اندازه می شود ولی معمولاً سازمانها با کمبود کالا مخالف هستند و قسمت اعظم توجه گروه کالا تامین موجودی مورد نیاز می باشد نه پیدا کردن راهی که نرخ گردش موجودی را افزایش دهد .در نتیجه این عامل در عملکرد ضعیف کاهش موجودی مؤثر می باشد .

 

بسیاری از کمپانی ها با اجرای سیستمهایی مانند برنامه ریزی منابع سرمایه گذاری) ERP ) ،تحویل به موقع(JIT ) ، راههای دیگر مدیریت موجودی ، به کاهش موجودی و تحویل به موقع کالا دست یافته اند. این سیستمها موجودی را کاهش داده و نرخ گردش موجودی را افزایش می دهند ولی همچنان امکان پیشرفت وجود دارد .

مقداری موجودی بدلیل تولید یا خرید کالا در مقادیر زیاد وجود دارد تا به سطحی از زنجیره تامین امکان بهره برداری از طرح اقتصادی و کاهش هزینه را بدهد .

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده …………………………………     1  

مقدمه …………………………………     2

فصل اول ……………………………….     4

هدف …………………………………..     5

 

فصل دوم:مدیریت طرحهای اقتصادی در زنجیره تامین:  

  میزان  موجودی در یک دوره………….      6                      

2-1- نقش میزان موجودی در زنجیره تامین………     7

2-2- طرح های اقتصادی برای بکارگیری هزینه های ثابت……………………………….     13

  2-2-1- میزان سفارش برای یک محصول(مقدار سفارش اقتصادی)……………………….    14 

  2-2-2- ادغام چندین محصول در یک بار سفارش…..   20 

  2-2-2- ادغام چندین محصول در یک بار سفارش…..   20

2-2-3- دادن مقدار دسته با چنین کالا یا مشتری..   23

    2-2-3-1- دسته ها بطور جداگانه برای هر کالا   سفارش و تحویل داده می شوند……….    24

    2-2-3-2- دسته ها برای هر سه مدل کالا باهم    سفارش و تحویل داده شده است………    26

 2-2-3-3- دسته کالاهای سفارش وتحویل داده شده برای  کالاهای منتخب …………………    29

2-2-4- مدل تخفیف جزئی ……………………   40

  2-2-5- چرا از مدل تخفیف استفاده می شود……..   45

  2-2-6- هماهنگی در زنجیره تامین……………..   46

2-2-6-1- مدل تخفیف برای محصولات تولید شده…..   46

2-2-6-2- مدل تخفیف برای محصولاتی که تولید کننده قدرت را دارد………………….   49 

2-2-6-3- تبعیض قیمت برای حداکثر کردن سود تامین کننده……………………….   54

2-3-  مدل تخفیف کوتاه- مدت:( تبلیغات تجاری- Trade Promotions             ). 58

2-4- برآورد عملی هزینه های مربوط به میزان موجودی دوره….  67

2-4-1-هزینه نگهداری موجودی………………..   68

2-4-2-هزینه سفار ش دهی……………………   71

 

فصل سوم:مدیریت عدم قطعیت تقاضادر زنجیره تامین….   73

3-1- موجودی اطمینان در زنجیره تامین …………   74

2-3- تعیین سطح مناسب برای موجودی اطمینان…….   76

 3-2-1- برآورد عدم قطعیت تقاضا……………..   76

 3-2-2- برآورد موجودی کالا………………….   77

 3-2-3- سیاستهای ذخیره سازی………………..   78

3-2-4- بررسی سطح خدمت و نرخ پر کردن با سیاست   ذخیره سازی داده شده………………..   79

     3-2-4-1- بررسی سطح موجودی با فرض سیاست ذخیره  سازی…………………………..   79

3-2-4-2- بررسی طول سطح خدمت (CSL) با فرض سیاست   ذخیره سازی…………………….   81

3-2-4-3- بررسی نرخ پر کردن با فرض سیاست ذخیره سازی…………………………..  81

3-3- اثر سیاستهای ذخیره سازی بر موجودی اطمینان…  82

 3-3-1- سیاستهای مرور دائم………………….  82

  3-3-2- سیاست مرور دوره ای …………………  84   

3-4- برآورد و اداره موجودی اطمینان بطور عملی…..  88

 

فصل چهارم:تعیین سطح بهینه موجودی کالا…………..  91

4-1- اهمیت سطح موجودی کالا…………………….  92 

4-2- عوامل موثر بر سطح بهینه موجودی کالا………..  92

 4-2-1- سطح خدمت بهینه برای کالاهای فصلی با یکبار سفارش دهی در یک فصل ……………….  98

4-2-2- سطح خدمت مورد نظر برای کالاهایی که به طور  دائم ذخیره می شوند ……………….. 102

4-2-2-1- تقاضای عقب افتاده هنگام کمبود…… 103

 4-2-2-2- تقاضای از دست رفته هنگام کمبود….. 106

4-3-اهرمهای اجرایی برای افزایش سوددهی زنجیره تامین 107

4-3-1- پیش بینی پیشرفته…………………..  108 

4-3-2- عکس العمل سریع…………………….  111

4-3-3- پس افت……………………………  117 

4-3-4- منابع ترکیبی………………………  123

4-4- قرار دادهای زنجیره تامین و تاثیر آنها بر روی سود  دهی………..  125

4-4-1- سیاست باز گشتی : قرار داد برگشت از خرید  128 

4-4-2- قرار داد مقدار انعطاف پذیری…………  131

4-4-3- مدیریت موجودی توسط فروشنده …………  132

4-5- ایجاد سطوح بهینه موجودیت کالا بطور عملی……  133

 

فصل پنجم………………………………….  136

5-1- نتیجه گیری…………………………..  137

منابع و مآخذ………………………………  138

فهرست منابع فارسی …………………………  139

فهرست منابع غیر فارسی ………………………  139

چکیده انگلیسی …………………………….  140

 

فهرست جداول

جدول2-1- مقدار سفارش دهی برای سفارش دهی مستقل…   26

جدول2-2- مقدار سفارش دهی و هزینه ها برای سفارش

 جمعی در BestBuy …………………….   28

جدول2-3- مقدار سفارش  برای سیلست سفارش دهی……   34

جدول4-1- توزیع تقاضا برای هر دست لباس در L.L.Bean   95

جدول4-2- سهم جزئی حاصل از هر 100 دست اضافه شده…  96  

جدول4-3- سود حاصل و مقدار سفارش دهی درBloomingdale  110

جدول4-4- سود حاصل و موجودی سربار در Saks بدون پیش  بینی پیشرفته برای دومین سفارش ……….  114

جدول4-5- سود حاصل و موجودی سربار در Saks بافرض پیش بینی پیشرفته برای دومین سفارش ……….  116

جدول4-6- مقدار سفارش دهی و سود در SA و TF با قراردادهای برگشت از خرید متفاوت …….. 130

 

فهرست شکلها

 شکل2-1- موجودی بر حسب زمان ……………….    14

شکل2-2- متوسط هزینه هر واحد با تخفیف کلی تمام     

واحدها …………………………..    36

شکل2-3- هزینه جزئی واحد کالا با داشتن تخفیف جزئی

         برای هر واحد …………………….   40

شکل2-4- منحنی تقاضا- تقاضا برای قیمت 3$……..       56

شکل4-1- تغییرات سود و موجودیها با استفاده از 

         پیش بینی دقیق ……………………   110

 

  • پاورپوینت حسابداری منابع انسانی؛ ابزار قدرتمند مدیریت

    پاورپوینت حسابداری منابع انسانی؛ ابزار قدرتمند مدیریت دانلود پاورپوینت حسابداری منابع انسانی؛ ابزار قدرتمند مدیریت تعریف حسابداری منابع انسانی مراحل توسعه حسابداری منابع انسانی ضرورت و اهداف حسابداری منابع انسانی مشکلات حسابداری داراییهای انسانی 3پرسش عمده حسابداری داراییهای انسانی محدودیت…

  • مقاله کامل سیستمهای آبیاری

    مقاله کامل سیستمهای آبیاری آبیاری سیستمهای آبیاری سیستم های توزیع آب دانلود مقاله کامل سیستمهای آبیاری سیستم همکاری در فروش فایل خرید مقاله و تحقیق همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه مهندسی…

  • بررسی فضا،محیط و مسکن با تاکید بر معماری قاجار و پهلوی

    بررسی فضا،محیط و مسکن با تاکید بر معماری قاجار و پهلوی طراحی معماری قاجار تزئینات دوره قاجار تزئینات معماری دوره قاجار خانه های دوره قاجار خصوصیات معماری دوره قاجار معماری دوره پهلوی معماری دوره پهلوی اول معماری دوره ی پهلوی…

  • پاورپوینت عوامل محیط خارجی مؤثر بر سازمان

    پاورپوینت عوامل محیط خارجی مؤثر بر سازمان دانلود رایگان پاورپوینت عوامل محیط خارجی مؤثر بر سازمان پاورپوینت عوامل محیط خارجی مؤثر بر سازمان عوامل محیط خارجی مؤثر بر سازمان الگوی نیروی پورتر عوامل محیط خارجی تحلیل عوامل محیط مدل PEST…

  • ابعاد و مدلهای اجرایی مدیریت ارتباط با مشتری در پیاده سازی موفق آن

    ابعاد و مدلهای اجرایی مدیریت ارتباط با مشتری در پیاده سازی موفق آن ابعاد و مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی CRM عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری عوامل موثر بر موفقیت مدیریت…

  • جو اخلاقی و ارتباط آن با نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته‌ی تحصیلی خود

    جو اخلاقی و ارتباط آن با نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته‌ی تحصیلی خود جو اخلاقی اتاق‌ عمل نگرش دانشجویان نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته‌ی تحصیلی خود ارتباط جو اخلاقی و نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته‌ی تحصیلی خود…

  • تبلیغات تلویزیون و ساختار بندی عناصر آن

    تبلیغات تلویزیون و ساختار بندی عناصر آن تبلیغات تلویزیونی تحولات تبلیغات در ایران متقاعدسازی مخاطب با تبلیغات تلویزیونی بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیونی دانلود پایان نامه تبلیغات تلویزیونی تغییر و تحولات حوزه بازاریابی و تبلیغات تلویزیون بررسی اثربخشی تبلیغات تلویزیون رفتن…

  • مدیریت استراتژیک

    مدیریت استراتژیک مدیریت استراتژیک موقعیت واكنشی وضعیت كنشی وآینده ساز وجود عدم قطعیت های محیطی فرایند مدیریت استراتژیك رفتن به سایت اصلی مدیریت استراتژیک     خـلاصـه این مقاله‌  به بحث مدیریت استراتژیك  می‌پردازد؛ ابتدا بحث با تعریفی پیرامون مدیریت…

  • ماهیت پولشویی و جرم آن

    ماهیت پولشویی و جرم آن دانلود پایان نامه پول‌شویی دانلود پایان نامه فساد مالی جرایم سازمان یافته پولشویی در حقوق ایران جرایم سازمان یافته فراملی دانلود پایان نامه پولشویی در اسناد بین المللی دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد حقوق جزا…

  • آندوسکوپی غدد بزاقی

    آندوسکوپی غدد بزاقی آندوسکوپی غدد بزاقی سیالواندوسکوپی دانلود مقالات پزشکی آندوسکوپی غدد بزاقی سیستم همکاری در فروش فایل خرید تحقیق و مقالات پزشکی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله پزشکی آندوسکوپی غدد بزاقی   چکیده زمینه طی 13 سال گذشته…

  • ایجاد ساختاری برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران در پروژه های عمرانی

    ایجاد ساختاری برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران در پروژه های عمرانی شاخص های ارزیابی عملکرد hse  ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران شاخص های اندازه گیری عملکرد سیستم مدیریت hse شاخص های عملکردی hse مدیریت hse پیمانکاران در پروژه های عمرانی شاخص…

  • جایگاه داوری در آیین دادرسی مدنی ایران و موارد بطلان آن

    جایگاه داوری در آیین دادرسی مدنی ایران و موارد بطلان آن ابطال رای داوری آثار ابطال رای داوری پایان نامه ابطال رای داوری موارد ابطال رای داوری جنبه های متفاوت ابطال رأی داوری قواعد دادرسی حاکم بر دعوای ابطال و…

  • تاثیر جهانی شدن بر آموزش و پرورش

    تاثیر جهانی شدن بر آموزش و پرورش جهانی شدن آموزش و پرورش تاثیر جهانی شدن بر آموزش و پرورش دانلود مقاله تاثیر جهانی شدن بر آموزش و پرورش دانلود مقاله کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

  • جرم شناسی زنا در حقوق

    جرم شناسی زنا در حقوق زنا دانلود مقاله زنا جرم شناسی زنا جرم شناسی زنا در حقوق دانلود مقاله جرم شناسی زنا در حقوق حکم زنا در حدیث و سیره زنا از دیدگاه فقها رفتن به سایت اصلی جرم شناسی…

  • پرسشنامه ارزیابی رابطه بین اقدامات ایمنی تامین کنندگان و معیار گزینش تامین کنندگان

    پرسشنامه ارزیابی رابطه بین اقدامات ایمنی تامین کنندگان و معیار گزینش تامین کنندگان پرسشنامه اقدامات ایمنی تامین کنندگان پرسشنامه معیار گزینش تامین کنندگان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ارزیابی رابطه بین اقدامات ایمنی تامین کنندگان و معیار گزینش…

  • پروپوزال شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر در موفقیت سیستم برنامه ریزی منابع سازمان

    پروپوزال شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر در موفقیت سیستم برنامه ریزی منابع سازمان پروپوزال erp پروپوزال پیاده سازی erp در بانک مراحل پیاده سازی erp پیاده سازی erp در سازمان پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در بانک پروپوزال…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اجتماعی 66 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اجتماعی 66 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش اجتماعی مبانی نظری هوش اجتماعی پیشینه تحقیق هوش اجتماعی پیشینه داخلی هوش اجتماعی پیشینه خارجی هوش اجتماعی پیشینه پژوهش هوش اجتماعی پیشینه نظری هوش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازی درمانی شناختی رفتاری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازی درمانی شناختی رفتاری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازی درمانی شناختی رفتاری مبانی نظری بازی درمانی شناختی رفتاری پیشینه تحقیق بازی درمانی شناختی رفتاری پیشینه داخلی بازی درمانی شناختی رفتاری پیشینه خارجی…

  • تشریح کامل مولفه ها و ابعاد فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی

    تشریح کامل مولفه ها و ابعاد فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی تاثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی تاثیر فناوری بر ساختار سازمانی رابطه بین تکنولوژی و ساختار سازمانی اثر تکنولوژی بر ساختار سازمانی تکنولوژی سازمانی میزان تاثیر فناوری اطلاعات بر…

  • مبانی نظری زمانبندی کارها در محاسبات ابری با روش SFLA

    مبانی نظری زمانبندی کارها در محاسبات ابری با روش SFLA کلمات کلیدی : مبانی نظری زمانبندی در محاسبات ابری زمانبندی وظایف در رایانش ابری زمانبندی منابع در رایانش ابری الگوریتم های زمانبندی در رایانش ابری زمانبندی کارها در محاسبات ابری…

  • مقاله رشته ادبیات فارسی،ادبیات عرفانی،ادیان وعرفان با عنوان اصطلاحات سمبلیک ورمزی عرفان

    مقاله رشته ادبیات فارسی،ادبیات عرفانی،ادیان وعرفان با عنوان اصطلاحات سمبلیک ورمزی عرفان مقاله رشته ادبیات فارسی،ادبیات عرفانی،ادیان وعرفان با عنوان اصطلاحات سمبلیک ورمزی عرفان رشته ادبیات فارسی، ادبیات عرفانی،ادیان و عرفان ادبیات فارسی، ادبیات عرفانی، ادیان و عرفان همکاری در…

  • پروپوزال و طرح تفصیلی شناسایی و تحلیل مولفه های استراتژی های منابع انسانی در بررسی ارزیابی عملکرد مدیران

    پروپوزال و طرح تفصیلی شناسایی و تحلیل مولفه های استراتژی های منابع انسانی در بررسی ارزیابی عملکرد مدیران پروپوزال ارزیابی عملکرد مدیران پروپوزال استراتژی های منابع انسانی شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران روشهای ارزیابی عملکرد مدیران مولفه های استراتژی های…

  • نظریه های انگیزش و رضایت شغلی و بررسی رابطه آنها

    نظریه های انگیزش و رضایت شغلی و بررسی رابطه آنها نظریه های انگیزش نظریه های رضایت شغلی بررسی رابطه انگیزش و رضایت شغلی نظریه های انگیزش در رضایت شغلی نظریه های محتوایی انگیزش نظریه های فرایندی انگیزش نظریه های محتوایی…

  • پاورپوینت طراحي سيستم های حمل و نقل

    پاورپوینت طراحي سيستم های حمل و نقل پاورپوینت طراحي سيستم های حمل و نقل مقاله طراحي سيستم های حمل و نقل تحلیل طراحي سيستم های حمل و نقل طراحي سيستم های حمل و نقل باربران خودكار(AGV) انواع باربران خودكار انواع…

  • بررسی معامله اعضا بدن انسان در حقوق ایران

    بررسی معامله اعضا بدن انسان در حقوق ایران معامله اعضا بدن انسان مالیت در حقوق مدنی ایران معامله اعضا بدن در حقوق ايران ماهیت معامله اعضا بدن انسان اثر اصل حاکمیت اراده در انتقال اعضا بدن شرایط اساسی صحت معامله…

  • الگوها و کاربردهای هوش هیجانی در محیط های کار و پیامدهای آن

    الگوها و کاربردهای هوش هیجانی در محیط های کار و پیامدهای آن تاریخچه هوش هیجانی هوش هیجانی و سلامت     هوش هیجانی در محیط های کاری     پیامدهای کار هیجانی برای مشتریان و سازمانها     کاربرد های هوش هیجانی بر…

  • ارزیابی تنشهای پسماند در تنش گیری به روشهای حرارتی و فراصوت با استفاده از سوراخکاری مرکزی

    ارزیابی تنشهای پسماند در تنش گیری به روشهای حرارتی و فراصوت با استفاده از سوراخکاری مرکزی روش سوراخکاری مرکزی دانلود پایان نامه تنش زدایی دانلود پایان نامه تنش پسماند تنش زدایی با ضربات آلتراسونیک بررسی تنش های پسماند در نمونه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق برند و وفاداری به آن

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق برند و وفاداری به آن کلمات کلیدی : مبانی نظری وفاداری به برند فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند دانلود مبانی نظری وفاداری به برند پیشینه وفاداری به برند پیشینه تحقیق وفاداری به برند…

  • بررسی نظریه های انحرافات اجتماعی با موضوعیت پیدایش اعتیاد

    بررسی نظریه های انحرافات اجتماعی با موضوعیت پیدایش اعتیاد کلمات کلیدی : پایان نامه علل گرایش به اعتیاد علل گرایش جوانان و نوجوانان به اعتیاد علل و عوامل گرایش به اعتیاد عوامل تشدید کننده اعتیاد نقش مذهب در پیشگیری و…

  • پروپوزال اثرات نقش و نگار سفال بر ریسندگی و بافندگی قالی

    پروپوزال اثرات نقش و نگار سفال بر ریسندگی و بافندگی قالی تاریخچه صنعت ریسندگی کلاردشت نقوش سفالهای تپه کلار تأثیر نقوش سفال کلار بر قالی کلاردشت اثرات نقش و نگار سفال بر قالی بررسی نقوش سفال کلار بررسی نقوش قالیهای…