بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان

بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان

پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه یادگیری الکترونیکی
فرآیندهای مدیریت دانش
پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان بازرسی
استقرار مدیریت دانش در سازمان بازرسی
پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی
تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی
رابطه مدیریت دانش و یادگیری الکترونیکی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش تولید

بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان

(مطالعه موردی: سازمان بازرسی کل کشور)

 

 

 

 

 

چکیده:

سازمان ها باید در شرایطی به بقاء و حیات خود ادامه دهند که جهان با تغییرات سریع و عمده همراه است . در این شرایط مدیریت دانش به عنوان یک منبع مهم در زمینه ایجاد مزیت رقابتی شمرده می شود. چرا که سازمان ها باید محیطی برای تسهیم، انتقال و تبادل دانش در میان اعضاء به وجود آورند و افراد را، در جهت با مفهوم كردن تعاملاتشان، آموزش دهند.یادگیری الکترونیکی یکی از روش های جدید آموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است که با محور قرار دادن انسان به عنوان یادگیرنده فعال، می تواند تمامی اشکال آموزش و پرورش و یادگیری را در قرن بیست و یکم متحول سازد و به چالش حاصل از میزان تقاضای اجتماعی برای آموزش و فقدان منابع آموزشی کافی پایان دهد.

 

سازمان بازرسی کل کشور نیز به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین سیستم‌های خدماتی جامعه، مستثنی از دیگر نهادهای دولتی ما نمی باشد و از آنجایی که محقق خود در این نهاد مشغول به خدمت رسانی است، مساله یادگیری و دانش را به خوبی در این مجموعه درک می نماید.  

 

بنابراین با در نظر گرفتن موارد ذکر شده و نیز اهمیت حیاتی این نهاد برای جامعه، بررسی  تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در آن ضروری به نظر می رسد .یقیناً ضرورت استفاده کارکنان آن از دانش روز و دستیابی به جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی بسیار ضروری است و از طرف دیگر موفقیت در هر نظام، و تغییراتی که با هدف اصلاح انجام می‌شود مرهون نظارت های مؤثر و کارآمد است که در مراحل مختلف تحت عناوین گوناگون اعمال می‌شود که این خود اهمیت بکارگیری مدیریت دانش در یادگیری الکترونیکی را دو چندان می کند.  هدف كلی این پژوهش بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور می باشد.

 

 

 

فرضیه  :  فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تاثیر دارد.

 

 

 

نتیجه گیری: فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تأثیر معنادار دارد. بنابر نتایج فرضیه ی اصلی پژوهش در سطح خطای نوع اول 05/0 پذیرفته می شود. زیرا سطح معناداری برای مدل رگرسیونی و همچنین  ضریب رگرسیونی مؤلفه ی مدیریت دانش تقریباً برابر 00/0 بوده و همین امر بیانگر آنست که هم مدل رگرسیونی و هم حضور متغیر مدیریت دانش در مدل معنادار بوده است.

 

همچنین مثبت بودن ضریب رگرسیونی نشان می دهد که این رابطه در جهت مثبت است. بدین معنا که افزایش یا کاهش فرآیندهای مدیریت دانش منجر به افزایش یا کاهش سطح یادگیری الکترونیکی خواهد شد.نتایج آزمون همبستگی پیرسون نیز مؤیدی بر رابطه ی مثبت و معنادار فرآیندهای مدیریت دانش با یادگیری الکترونیکی در جامعه ی مورد پژوهش می باشد. زیرا سطح معناداری این آزمون تقریباً برابر 00/0 و ضریب همبستگی پیرسون برآورد شده برابر با 958/0 می باشند.

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

مدیریت دانش 

یادگیری الکترونیکی

سازمان بازرسی کل کشور

 

 

 

 

بیان مسئله 

دنیای متغیر امروز ایجاب می کند که سازمان ها برای بقاء و رشد به دنبال ابزارهای نوین باشند. یکی از ابزارهایی که می تواند سازمان ها را در تأمین این اهداف یاری دهد، مدیریت دانش است.  مدیریت دانش فرآیندی است که به سازمان ها کمک می کند اطلاعات و دانش مهم را بیابند، گزینش، سازماندهی و منتشر کنند و تخصصی است که برای فعالیت هایی مانند حل مشکلات، آموختن پویا و تصمیم گیری ضروری است (Tsangho2008). مدیریت دانش می تواند گستره ای از ویژگیهای عملکرد سازمانی را با قادر ساختن سازمان به «عملکرد هوشمندانه تر» بهبود بخشد (Wig, 1999).

 

در جهان پرشتاب امروزی یادگیری الكترونیكی به عنوان یك ابزار كسب دانش، به سرعت در حال گسترش، توسعه و تحول است. چنین روند رو به رشدی دست اندركاران را ملزم به اعمال روشهای علمی و منطقی در اجرا، ارزیابی و مدیریت پروژه های یادگیری الكترونیكی می نماید. پیشرفت روزافزون در زمینه علوم رایانه ای و ظهور و گسترش شبکه های اطلاع رسانی به ویژه اینترنت، امکانات و روش های تازه ای را پیش روی برنامه ریزان و مجریان برنامه های آموززشی قرار داده و مشکلات گذشته در عرصه آموزش، به ویژه محدودیت های ناشی از زمان و مکان یادگیری را کمرنگ نموده است (Safavi et all2008). 

 

 از آنجا که سازمان بازرسی کل کشور به عنوان اصلی ترین نهاد نظارتی کشور برای نظارت کارا و اثربخش نیازمند برقراری ارتباطات با دستگاه های مشمول بازرسی است و به منظور تحقق چنین هدفی و افزایش نقش مردم در امر نظارت، نیازمند تغییر نگاه از نظارت سنتی به مدرن هستیم که در این راستا به نظر می رسد که با مطرح کردن بکارگیری مدیریت دانش در یادگیری الکترونیکی  می‌توان فرآیند کنترل و نظارت را بهبود بخشید و یادگیری و دانش بویژه در سازمان بازرسی کل کشور  یکی از مسایل با اهمیت تلقی می شود . بنابراین با توجه به موارد فوق محقق بر آن شد تا به بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور  بپردازد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: 1

طرح پژوهش 3

1-1- بیان مسئله 4

1-2- ضرورت و اهمیت پژوهش 5

1-3-اهداف تحقیق 6

1-4- سوال های پژوهش 7

1-5- فرضیه های تحقیق: 8

1-6-مدل تحقیق 9

1-7-جامعه تحقیق: 10

1-8-تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش 10

1-9-محدودیت های پژوهش 12

الف. محدودیت های قابل کنترل: 12

ب. محدودیت های غیرقابل کنترل: 12

 

فصل دوم:  مبانی نظری 13

بخش اول: مدیریت دانش 14

2-1-مقدمه 16

2-2- مفهوم داده، اطلاعات، و دانش 17

2-3 – خصوصیات دانش 19

2- 4 – دسته بندی های دانش سازمانی 21

2- 5 – چرخه حیات مدیریت دانش 24

2-5-1 – خلق دانش ( تسخیر یا تولید دانش) 24

2-5-2 -سازماندهی دانش ( اعتبار بخشی دانش) 27

2-5-3- ذخیره دانش ( کدگذاری یا رسمی سازی دانش) 27

2-5-4 -توزیع دانش (تسهیم یا انتقال دانش) 28

2-5-5-  کاربرد دانش ( استفاده از دانش) 30

2-6 – نقش و اهمیت دانش 30

2-7- ﻋﻮاﻣﻞ تأﺛﻴﺮﮔﺬار ﺑﺮ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ‬ 31

2-8-  اصول مدیریت دانش 34

2-9-  ﻋﻮاﻣﻞ ﺣﻴﺎﺗﻲ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ‬‬ 37

2-9-1- فناوری: 37

2-9-2 – فرآیندها: 37

2-9-3 – افراد: 37

2-9-4 – تعهد راهبردی مستمر: 38

2-10 – دﻻﻳﻞ ﺷﻜﺴﺖ ﭘﺮوژه ﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ 38

2-11- ﺧﻄﺮ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ 39

2-11- مزایای مدیریت دانش : 41

2-12- تاریخچه مدیریت دانش 42

2-13- تعاریف مدیریت دانش 44

2-14- اهداف مدیریت دانش 45

2-15- چرخة مدیریت دانش : 46

2-16-مدل پایه های ساختمان دانش 49

بخش دوم : یادگیری الکترونیکی 56

2-17- تاریخچه یادگیری الکترونیکی 58

2-18- یادگیری الکترونیکی در ایران: 59

2-19- مفهوم و تعریف یادگیری الکترونیکی 60

2-20- تکامل یادگیری الكترونیکی 63

2-21- روشهای متفاوت یادگیری الکترونیکی 66

2-22-مزایای یادگیری الکترونیکی 72

2-23- معایب یادگیری الکترونیکی 76

2-24- بخش سوم: تحقیقات انجام شده 79

 

فصل سوم:  روش شناسی پژوهش 91

3-1- مقدمه 92

3-2- روش تحقیق 93

3-3- روش و ابزار گرد آوری اطلاعات : 94

3-4- اعتبار و روایی  ابزار تحقیق 95

3-5- مقیاس (ابزار) اندازه گیری 98

3-6- جامعه و نمونه آماری و روش نمونه گیری: 98

3-7- روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات: 100

 

فصل چهارم: ” تجزیه و تحلیل اطلاعات” 101

 4-2-آمارتوصیفی 102

4-2-1- تحصیلات 102

4-2-2- سن 104

4-2-3- نوع استخدام 105

4-2-4- سنوات خدمت 106

4-2-5- شاخص های توصیفی مؤلفه های پژوهش 107

4-3-  آمار استنباطی 108

4-3-1- آیا اکتساب دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی داری دارد؟ 109

4-3-2- آیا ایجاد دانش بر یادگیری ذ در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی داری دارد؟ 110

4-3-3- آیا ذخیره دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی داری دارد؟ 112

4-3-4- آیا توزیع دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی‌داری دارد؟ 113

4-3-5- آیا استفاده از دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی‌داری دارد؟ 114

4-3-6- آیا نگهداری از دانش بریادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی‌داری دارد؟ 115

4-3-7- آیا فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیری معنی داری دارد؟ 117

4-3-8- آزمون فریدمن 119

 

فصل پنجم: ” نتیجه گیری و پیشنهادات” 121

5-1- مقدمه : 121

5-2- فرآیند تحقیق: 122

5-3- نتیجه گیری : 123

5-3-1- نتیجه گیری از فرضیه اصلی: 123

5-3-2- نتیجه گیری از فرضیه فرعی اول: 123

5-3-3 – نتیجه گیری از فرضیه فرعی دوم: 124

5-3-4- نتیجه گیری از فرضیه فرعی سوم: 124

5-3-5- نتیجه گیری از فرضیه فرعی چهارم: 125

5-3-6- نتیجه گیری از فرضیه فرعی پنجم: 125

5-3-7- نتیجه گیری از فرضیه فرعی ششم: 125

5-4- یافته های جانبی 126

5-5- پیشنهادات 126

5-5- 1- پیشنهادات مبتنی بر نتایج پژوهش: 126

5-5- 2- پیشنهادات برای پژوهشگران آتی: 127

5-6- موانع و محدودیت های پژوهش: 128

 

منابع و مآخذ : 139

پیوستها وضمائم 130

 

 

 

فهرست مطالب

جدول شماره 2-1: چهار راهبرد نوناكا و تاكیوچی (1995) در تولید دانش سازمانی 25

جدول شماره 2-2: ویژگی های اصلی حالات تولید دانش( نوناكا و تاكوچی 1995) 26

جدول 4-1 : فراوانی و درصد فراوانی تحصیلات 103

جدول 4-2 : فراوانی و درصد فراوانی رده سنی 104

جدول 4-3 : فراوانی و درصد فراوانی نوع استخدام 105

جدول 4-4 : فراوانی و درصد فراوانی سنوات خدمت 106

جدول 4-5 : شاخص های توصیفی مولفه های پژوهش 107

جدول 4-6 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و اکتساب دانش 109

جدول 4-7 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و ایجاد دانش 110

جدول 4-8 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و ذخیره دانش 112

جدول 4-9 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و توزیع دانش 113

جدول 4-10 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و استفاده از دانش 114

جدول 4-11 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و نگهداری از دانش 115

جدول 4-12 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و مدیریت دانش 117

جدول 4-13 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و مدیریت دانش 118

جدول 4-14: نتایج آزمون رتبه بندی فریدمن 119

 

 

 

فهرست اشکال

شکل شماره  2- 1: داده، اطلاعات، دانش و خرد 19

شکل شماره 2-2: روابط بین دانش شخصی و دانش سازمانی 22

شکل شماره  2-3: چرخه مدیریت دانش: (پروبست و همکاران، 2000، ص 83 ) 50

 

 

  • تشریح ماهیت و نظریه های رضایت شغلی و تعهد سازمانی با گذری بر نتایج پژوهشها

    تشریح ماهیت و نظریه های رضایت شغلی و تعهد سازمانی با گذری بر نتایج پژوهشها رضایت شغلی تعهد سازمانی نظریه های رضایت شغلی نظریه های تعهد سازمانی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی دانلود پایان نامه رضایت شغلی دانلود…

  • بررسی تعامل توسعه و گسترش فیزیکی شهر با فرآیندهای ژئومورفولوژیک

    بررسی تعامل توسعه و گسترش فیزیکی شهر با فرآیندهای ژئومورفولوژیک روند توسعه شهری مخاطرات ژئومورفولوژیک تعامل توسعه شهری با مخاطرات ژئومورفولوژیک بررسی تعامل توسعه و گسترش فیزیکی شهر با فرآیندهای ژئومورفولوژیک دانلود پایان نامه جغرافیا دانلود پایان نامه رشته جغرافیا…

  • پوشش و حجاب در ادیان اهل کتاب

    پوشش و حجاب در ادیان اهل کتاب دانلود تحقیق حجاب در ادیان اهل کتاب حجاب در ادیان اهل کتاب تاریخچه حجاب در ادیان حجاب در ادیان اهل کتاب حجاب در دین یهود حجاب در مسیحیت حجاب در آیین زرتشت رفتن…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش فرهنگی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش فرهنگی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش فرهنگی مبانی نظری هوش فرهنگی پیشینه تحقیق هوش فرهنگی پیشینه داخلی هوش فرهنگی پیشینه خارجی هوش فرهنگی پیشینه پژوهش هوش فرهنگی پیشینه نظری هوش فرهنگی…

  • مبانی نظری بررسی و رتبه بندی نیازهای سازمان برای پیاده سازی مدیریت دانش

    مبانی نظری بررسی و رتبه بندی نیازهای سازمان برای پیاده سازی مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش عوامل موثر در پیاده سازی مدیریت دانش مبانی نظری ارزیابی مقتضیات جهت استقرار مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در سازمان صنایع دریایی مبانی…

  • سیاه چاله ها و سرعت گیرهای سازمانی

    سیاه چاله ها و سرعت گیرهای سازمانی سازمان رهبری سازمان سیاه چاله های سازمانی مدیریت سرعت گیرهای سازمانی دانلود مقاله سیاه چاله ها و سرعت گیرهای سازمانی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش…

  • پروپوزال اثر تنش خشکی و تراکم بوته بر عملکرد و شاخص های رشد فیزیولوژیکی گندم دوروم

    پروپوزال اثر تنش خشکی و تراکم بوته بر عملکرد و شاخص های رشد فیزیولوژیکی گندم دوروم پروپوزال گندم دوروم شاخص های رشد فیزیولوژیکی گندم دوروم عملکرد رشد فیزیولوژیکی گندم دوروم اثر تنش خشکی بر شاخص های رشد فیزیولوژیکی گندم دوروم…

  • پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش

    پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش پایان نامه erp عوامل کلیدی موفقیت erp پیاده سازی موفق erp در سازمان پایان نامه برنامه ریزی منابع سازمانی عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی ERP عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی…

  • پاورپوینت روشهای غلبه بر تنبلي و انجام بيشترين كار در كمترين زمان

    پاورپوینت روشهای غلبه بر تنبلي و انجام بيشترين كار در كمترين زمان پاورپوینت روشهای غلبه بر تنبلي و انجام بيشترين كار در كمترين زمان پاورپوینت روشهای غلبه بر تنبلي پاورپوینت انجام بيشترين كار در كمترين زمان تحقیقروشهای غلبه بر تنبلي…

  • بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه

    بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه دانش‌آموزان سبك اسناد (درونی و بیرونی) راهبردهای یادگیری (شناختی و فراشناختی) بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه سیستم…

  • ارزیابی پروسه نم زدایی از گاز طبیعی و اثر پارامترهای مختلف بر روی بازده برجهای آکنده

    ارزیابی پروسه نم زدایی از گاز طبیعی و اثر پارامترهای مختلف بر روی بازده برجهای آکنده برجهای آکنده نم زدایی از گاز طبیعی برج جذب آکنده صنعتی پروسه نم زدایی از گاز طبیعی اثر پارامترهای مختلف بر روی بازده برجهای…

  • چارچوب ها و زمینه های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان

    چارچوب ها و زمینه های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان قدرت برتر اخلاقی و مصادیق آن علم اخلاق در مطالعات مدیریت علم اخلاق در مطالعات سازمان ضرورت اخلاق حرفه‌ای برای مدیران ضرورت اخلاق برای مدیران آموزشی اصول اخلاق…

  • پاورپوینت طرح و ساخت منبع تغذيه

    پاورپوینت طرح و ساخت منبع تغذيه پاورپوینت طرح و ساخت منبع تغذيه اجزای منبع تغذیه مراحل تبدیل ولتاژ AC به DC عبور از ترانسفورمر یکسو سازی یکسوساز نیم موج : 1 دیود یکسو ساز نیم موج غیر ایده آل یکسو…

  • بررسی فقهی و حقوقی خرید و فروش دین

    بررسی فقهی و حقوقی خرید و فروش دین خرید و فروش دین دانلود پایان نامه خرید و فروش دین بررسی فقهی خرید و فروش دین بررسی حقوقی خرید و فروش دین خرید و فروش دین از نگاه فقه خرید و…

  • امکان سنجی پیاده سازی و اجرای سیستم های ERP در سازمانهای دولتی

    امکان سنجی پیاده سازی و اجرای سیستم های ERP در سازمانهای دولتی اجرای ERP برنامه ریزی منابع سازمان اجرای سیستم های ERP در سازمانهای دولتی امکان سنجی پیاده سازی سیستم های ERP در سازمانهای دولتی امکان سنجی پیاده سازی و…

  • پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت ریسک

    پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت ریسک دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت ریسک مدیریت ریسک اهداف مدیریت ریسک وظایف و جایگاه مدیریت ریسک در سازمان شناسایی موارد در معرض خسارت تجزیه و تحلیل موارد در معرض خسارت انتخاب روش های…

  • پاورپوینت سیستم های کنترل سرقت EAS

    پاورپوینت سیستم های کنترل سرقت EAS پاورپوینت سیستم های کنترل سرقت EAS تحقیق سیستم های کنترل سرقت EAS مقاله سیستم های کنترل سرقت EAS سیستم های کنترل سرقت EAS تقسیم بندی سیستم های کنترل سرقت EAS سیستم فرکانس رادیویی سیستم…

  • پاورپوینت و ارائه کامل بودجه بندی سرمایه ای

    پاورپوینت و ارائه کامل بودجه بندی سرمایه ای عوامل موثر بر بودجه بندی سرمابه ای بودجه بندی ارزیابی پروژه مالیات بر درآمد بودجه بندی مالی تنزیل گردش وجه نقد بودجه بندی سرمایه ای فرایند بودجه بندی سرمایه ای ارزیابی پروژه…

  • علل و ریشه های فساد اداری و تاثیرات آن بر جامعه و راهکارهای پیشگیری از آن

    علل و ریشه های فساد اداری و تاثیرات آن بر جامعه و راهکارهای پیشگیری از آن تحقیق فساد اداری در ایران ریشه‌های اصلی فساد اداری علل ظهور و گسترش فساد اداری پیامدهای فساد اداری دلایل ضرورت کنترل و مبارزه با…

  • پاورپوینت تأثیرات گروه بر فرد

    پاورپوینت تأثیرات گروه بر فرد کلمات کلیدی : پاورپوینت تأثیرات گروه بر فرد تأثیرات گروه بر فرد تحقیق تأثیرات گروه بر فرد مقاله تأثیرات گروه بر فرد بررسی تأثیرات گروه بر فرد تحلیل تأثیرات گروه بر فرد شکل گیری خود…

  • پرسشنامه ارزیابی علل مختلف مرتبط با تمایل زوجین به برنامه های تنظیم خانواده

    پرسشنامه ارزیابی علل مختلف مرتبط با تمایل زوجین به برنامه های تنظیم خانواده کلمات کلیدی : پرسشنامه رفتار باروری پرسشنامه رفتار باروری زوجین پرسشنامه برنامه های تنظیم خانواده پرسشنامه تمایل زوجین به برنامه های تنظیم خانواده پرسشنامه عوامل اجتماعی تمایل…

  • ابعاد و منابع حمایت اجتماعی و بررسی سیستم های آن

    ابعاد و منابع حمایت اجتماعی و بررسی سیستم های آن کلمات کلیدی : منابع حمایت اجتماعی ابعاد حمایت اجتماعی سیستم های حمایت اجتماعی تعریف نظری حمایت اجتماعی تعریف عملیاتی حمایت اجتماعی تحقیق کامل حمایت اجتماعی طبقه بندی حمایت اجتماعی و…

  • حضرت فاطمه زهرا (ع)

    حضرت فاطمه زهرا (ع) زنان بانوی نمونه اسلام علم و دانش حضرت فاطمه ایمان و عبادت حضرت فاطمه (ع) دانلود مقاله حضرت فاطمه زهرا (ع) سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد شعب سازمان با تحلیل پوششی داده ها

    پروپوزال ارزیابی عملکرد شعب سازمان با تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی  با DEA ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پروپوزال ارزیابی عملکرد نمونه…

  • بررسی اعتراض به رای داور در قانون آیین دادرسی مدنی و قانون داوری تجاری بین المللی

    بررسی اعتراض به رای داور در قانون آیین دادرسی مدنی و قانون داوری تجاری بین المللی اعتراض به رأی داور پایان نامه اعتراض به رأی داور اعتراض به رأی داور در حقوق ایران موارد اعتراض به رأی داور اعتراض به…

  • منطق فازی گره گشای نویز و اعوجاج متغیر با زمان و مكان در سیستم های مخابراتی غیر خطی

    منطق فازی گره گشای نویز و اعوجاج متغیر با زمان و مكان در سیستم های مخابراتی غیر خطی منطق فازی گره گشای نویز و اعوجاج متغیر با زمان و مكان سیستم های مخابراتی غیر خطی رفتن به سایت اصلی

  • بررسی تحلیلی جایگاه قاعده منع محاکمه مضاعف در اسناد بین المللی و حقوق ایران از دیدگاه قانون مجازات اسلامی و منابع فقهی

    بررسی تحلیلی جایگاه قاعده منع محاکمه مضاعف در اسناد بین المللی و حقوق ایران از دیدگاه قانون مجازات اسلامی و منابع فقهی منع محاکمه مجدد قاعده منع رسیدگی مجدد قاعده منع مجازات مضاعف منع محاکمه مجدد پایان نامه قاعده منع محاکمه…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل بازاریابی اجتماعی و نقش آن در تقویت نام تجاری بانک

    پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل بازاریابی اجتماعی و نقش آن در تقویت نام تجاری بانک پرسشنامه بازاریابی اجتماعی پرسشنامه عوامل بازاریابی اجتماعی پرسشنامه تقویت نام تجاری پرسشنامه تقویت نام تجاری بانک رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق کار 106 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق کار 106 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اخلاق کار مبانی نظری اخلاق کار پیشینه تحقیق اخلاق کار پیشینه داخلی اخلاق کار پیشینه خارجی اخلاق کار پیشینه پژوهش اخلاق کار پیشینه نظری اخلاق…

  • پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش (مزلاچ) MBI فرم 22 سوالی همراه با تفسیر، روایی و پایایی معتبر

    پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش (مزلاچ) MBI فرم 22 سوالی همراه با تفسیر، روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش پرسشنامه فرسودگی شغلی ماسلاچ پرسشنامه فرسودگی شغلی ماسلاچ و جکسون پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش doc پرسشنامه فرسودگی…