تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در ایران و اثرات آن

تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در ایران و اثرات آن

تبلیغات تلویزیونی
تحولات تبلیغات در ایران
اثربخشی تبلیغات تلویزیونی
متقاعدسازی مخاطب با تبلیغات تلویزیونی
بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیونی
دانلود پایان نامه تبلیغات تلویزیونی
تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در ایران و اثرات آن

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته رسانه

تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در ایران و اثرات آن

 

 

 

چکیده

تبلیغات یكی از موضوعاتی است كه امروزه تمام مردم جهان حتی در دوردست ترین نقاط با آن آشنا و در ارتباط هستند و از آن تأثیر می پذیرند. پدیده تبلیغ بعنوان یكی از اجزای مؤثر جامعه نقش اساسی در ایجاد و بالفعل كردن نیاز دارد. كار كرد جدید این پدیده تولید نیاز یا به عبارتی آشكار ساختن نیازهای نهفته ای است كه افراد در وضعیت فعلی به آن توجهی ندارند.تبلیغات به شیوه نوین در اوایل قرن 20 و با تغییرات بازار شكل گرفت. تا قبل از آن نقش اساسی تبلیغات تسریع توزیع كالاهای مصرفی بود كه منحصراً توسط گروه معدودی از تولیدكنندگان شناخته شده به كار گرفته می شد. تدریجاً نیاز به تبلیغ برای آگاه ساختن مصرف كنندگان از وجود و مزایای كالاهای مختلف اعم از صنعتی، مصرفی و خدماتی روز به روز افزایش یافت. آنچنانكه تافلر در كتاب فرهنگ مصرف كنندگان چنین پیش بینی و اظهار نظر كرده بود: ((چنان شود كه ماشین بدون حمایت تبلیغ نتواند به حیات خود ادامه دهد)). 

 

امروزه این پیش بینی تافلر به عینیت انجامیده است.امروزه تبلیغات در سطح جهانی دیگر صرف آگهی نیست بلكه بیشتر نقش آن تفهیم اطلاعات در مورد خصوصیات كالا و خدمات می باشد. یكی از صنایعی كه كاملاً وابسته به امر تبلیغات می باشد صنعت بانكداری است.تبلیغات بانكی در دنیا فعالیتی نسبتاً جدید است و سابقه آن به آمریكا، انگلستان و ژاپن در دهه 1960 بر می گردد. پس از دهه 1960 و با توجه به شرایط حاكم بر جهان و ایجاد وضعیت رقابتی بین بانكها تدریجاً بانكداران استفاده از تبلیغات بانكی را برای مصارف خدمات مالی خود به مشتریانشان و ترغیب آنها به استفاده از آن خدمات آغاز نمودند.

 

در ایران تبلیغات بانكی به شیوه نوین پیشینه چندان عمیقی ندارد. در دهه های گذشته بانكهای ایرانی برای جذب مشتری از همان شیوه های معمولی تبلیغاتی در مورد كالای مصرفی استفاده می نمودند اما به تدریج به لحاظ ویژگیهای خدماتی آن، از جمله ناملموس بودن تبلیغات به شیوه قدیم دچار مشكلاتی گردید. زیرا برخی از خدمات بانكی را بدون عرضه آنها نمی توان نشان داد و دیگر آنكه تبلیغ متكی به تصویر است و بیشتر خدمات بانكی ویژگی ملموسی برای نشان دادن نداشتند.امروزه به دلیل رقابت شدید بانكی و مشابهت های موجود در فعالیتهای آنان هر بانكی سعی در معرفی خدمات جدید خود – كه تلاش دارد تا مطابق با خدمات استاندارد جهانی باشد – را بعنوان خدمتی برتر عرضه می دارد و سعی می كند از طریق ارایه تبلیغات به خصوص تبلیغات تلویزیونی مخاطبان بیشتری را در بازار به خود جلب نماید.

 

 

 

کلمات کلیدی:

تبلیغات تلویزیونی

تحولات تبلیغات در ایران

اثربخشی تبلیغات تلویزیونی

متقاعدسازی مخاطب با تبلیغات تلویزیونی

 

 

 

مقدمه:

در كشور ما اثرگذارترین رسانه بر مردم كدام است؟یا بعبارتی دیگر؛ مردم كشور ما بیشتر از كدام رسانه ارتباط جمعی تأثیر می‌پذیرند؟شاید در بدو امر جواب بسیاری از مردم عادی و یا حتی كارشناسان ارتباطات به سؤالات فوق؛ تلویزیون باشد.تلویزیون رسانه‌ای با پوشش گسترده و مخاطبان زیاد است اما آیا براستی با ظهور و شكل‌گیری رسانه‌های جدید ارتباطی مانند؛ اینترنت و ماهواره و ابزارهای نوین ارتباطی مانند؛ SMS و بیلبورد، همچنان رسانه تلویزیون همانند سال‌های قبل دارای اثرگذاری زیاد است؟!و آیا مطبوعات با توجه به توسعه چشمگیرشان از ابعاد محتوا و كیفیت و رشد جمعیت شهرنشینی و طبقه با سواد جامعه كه به تبع آن میزان روزنامه خوانان را افزایش می‌دهد، همچنان در تقابل با رسانه تلویزیون شكست خورده و ضعیفند؟!

مگر نه اینكه امروزه استفاده از اینترنت، ماهواره و مطبوعات و دیگر ابزار نوین ارتباطی به ارزانی ممكن است و دیگر نمی‌توان گفت و نباید اذعان كرد كه تلویزیون به لحاظ استفاده ارزان‌ترین رسانه كشور است!

 

مزیت ارزانی تلویزیون دیگر ارزش گذشته خود را از دست داده است. مطبوعات با ارتقای كیفیت و محتوای خود مشتریان تبلیغاتی بزرگی را جذب نموده و از این طریق قیمت فروش خود را تا حد قابل ملاحظه‌ای كاسته‌اند.دستیابی به اینترنت امروزه در هر كافی‌نت، كتابخانه و فرهنگسرایی ممكن است و شهروندان در صورت علاقه به استفاده از اینترنت در منزل مسكونی و محل كار خود تنها باید همانند خرید دستگاه تلویزیون هزینه اولیه خرید رایانه را بپردازند و پس از آن به راحتی به اینترنت راه یابند. پیشرفته‌ترین نوع و مدل ماهواره نیز با قیمت نازل البته با كارآیی بالا در دسترس شهروندان قرار دارد.پس خواسته یا ناخواسته باید به تلویزیون بعنوان اثرگذارترین رسانه كشور با دیده شك و تردید نگریست. توجه‌به‌این‌موضوع‌نیزبرای‌این‌تحقیق مفید خواهد بود كه اگر بدانیم سیاستهای نادرست اعمال شده در تلویزیون طی چند ساله اخیر سبب رویگردانی عده زیادی از رسانه ملی شده است، واقعیتی كه انكار آن ناممكن است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

پیشگفتار 2

فصل اول :مقدمات 6

مقدمه 6

1. 1. تعریف و بیان موضوع تحقیق 9

1 .2. ضرورت انجام تحقیق 11

1 .3. اهداف تحقیق 11

1 .4.سئوالات تحقیق 11

1 .14. تعریف واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق: 12

 

فصل دوم:تبلیغات تلویزنی و تحولات آن 12

مقدمه 12

تعاریف بازاریابی : 13

خدمات و خدمات بانكی 17

درباره خدمات بانكی دو ویژگی دیگر نیز به این ویژگیها اضافه می شود كه عبارتند از: 18

1- ناملموس بودن (intangibility): 18

2- تفكیك ناپذیری (inseparability) 19

3- غیرقابل ذخیره بودن (inventory): 20

4- ناپیوستگی (inconsistency): 20

5- مسئولیت امانتداری : 21

6- جریان دو طرفه اطلاعات 22

تبلیغات 32

تعاریف تبلیغات: 33

بودجه تبلیغات: 45

1- مزایای تبلیغات تلویزیونی: 49

2- معایت تبلیغات تلویزیونی: 49

ارزیابی : 49

تكنیك كریسپ: 58

تكنیك ترغیبی (داگمار) (Persuasive) : 59

معرفی مدل پیشنهادی و اجزای آن: 62

شركتهای تبلیغاتی: 63

مصرف كننده و عموم مردم 67

آسیب شناسی تبلیغات بازرگانی درایران 71

از دید شرکتهای تبلیغاتی: 71

خصوصیات تلویزیون 73

اخبار و امور عمومی 77

ارزشهای اجتماعی 77

مقدمه مطالعات انتقادی 96

تلویزیون و مذهب 98

تصویر محوری در برابر كلام محوری 99

تلویزیون و خانواده در ایران 101

به سوی یك تركیب 107

نتایج 111

اثرات وسایل ارتباط جمعی: 112

اثرهای تجربه مصنوعی: 120

اثرهای خشونت تلویزیونی: 120

الگوی اثرهای قدرتمند: 123

 

بخش اول: ارتباط 124

الف- تعاریف – نظریه ها: 124

ب- ارتباط جمعی : 128

(برلو) اجزای ارتباطی خود را بدین شرح توضیح می دهد: 136

1- منبع- رمزگذار: 136

ب) نگرشها: 137

ج) سطح دانش: 137

د) موقعیت منبع در یك سیستم اجتماعی و فرهنگی: 137

گیرنده – رمزخوان: 138

3- پیام: 139

كانال: 139

وظایف وسایل ارتباط جمعی : 147

 

بخش دوم:مخاطب 148

الف – تعاریف – نظریه ها 148

برای تهیه كنندگان و فرستندگان پیام ارتباطی، پذیرش دیدگاه جامعه انبوه، حداقل سه معنی را به همراه دارد: 153

طبقه بندی (مك كوایل)، می باشد كه ابعاد زیر را در بر می گیرد: 157

ویژگی های مربوط به مخاطبان را به هشت بخش زیر تقسیم می كنند: 160

ج- دسته بندی مخاطبان: 173

 

بخش سوم:مخاطب و شیوه استفاده از رسانه 179

(وبستر) سه جریان متفاوت را برای مخاطبان تلویزیونی مطرح می كند كه در جذب و حفظ مخاطبان تأثیر بسزایی دارد: 189

 

بخش چهارم:اقناع و متقاعدسازی مخاطب 191

منابع : 215

 

  • بررسی سیستمهای آموزش الكترونیكی

    بررسی سیستمهای آموزش الكترونیكی ELearning آموزش الكترونیكی معیارهای آموزشی سیستمهای آموزش الكترونیكی دانلود پایان نامه رشته آی تی بررسی سیستمهای آموزش الكترونیكی دانلود پایان نامه آی تی دانلود پایان نامه سیستمهای آموزش الكترونیكی دانلود پایان نامه فناوری اطلاعات رفتن به…

  • روش جدید مدل سازی مجازی ساختارهای مایكروویو در FDTD

    روش جدید مدل سازی مجازی ساختارهای مایكروویو در FDTD ساختار مایكروویو مدل سازی مجازی پاسخ پهن باند FFT FDTD رفتن به سایت اصلی

  • پاورپوینت با موضوع عرضه و تقاضاي نيروي كار ( ویژه درس اقتصاد کار)

    پاورپوینت با موضوع عرضه و تقاضاي نيروي كار ( ویژه درس اقتصاد کار) کلمات کلیدی : پاورپوینت عرضه و تقاضاي نيروي كار تحقیق عرضه و تقاضاي نيروي كار مقاله عرضه و تقاضاي نيروي كار پاورپوینت اقتصاد کار مدل ركودي تقاضای…

  • پاورپوینت فرهنگ و ارتباطات مؤثر

    پاورپوینت فرهنگ و ارتباطات مؤثر پاورپوینت فرهنگ و ارتباطات مؤثر تعریف فرهنگ تعریف جامع فرهنگ فرهنگ سازمانی مفهوم فرهنگ سازمانی ویژگیهای فرهنگ ویژگیهای فرهنگ سازمانی عوامل و اجزاء فرهنگ سازمانی انواع فرهنگ سازمانی ارتباط با مشتری تعریف ارتباط ادراک هاي…

  • شرایط صحت شرط ضمن عقد و اثرات آن

    شرایط صحت شرط ضمن عقد و اثرات آن کلمات کلیدی : شرط ضمن عقد نواع شرط ضمن عقد اثر شرط ضمن عقد شروط ضمن عقد در قانون مدنی ضمانت اجرایی شروط ضمن عقد ماهيت حقوقي شرط ضمن عقد تحقیق در…

  • مبانی نظری ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری

    مبانی نظری ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری رضایت شغلی رضایت مشتریان رضایت شغلی کارکنان بیمه رضایت مشتریان از شرکتهای بیمه رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان مبانی نظری ارتباط رضایت شغلی کارمندان با رضایت مشتری…

  • فایل آماده کاتالوگ فارسی ارگ های pa50 و pa80 با فرمت pdf

    فایل آماده کاتالوگ فارسی ارگ های pa50 و pa80 با فرمت pdf کلمات کلیدی : کاتالوگ ارگ p50 کاتالوگ ارگ p80 دفترچه راهنمای ارگ p50 دفترچه راهنمای ارگ p80 رفتن به سایت اصلی کاتالوگ و دفترچه راهنمای استفاده از ارگ…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انواع سبکهای فرزندپروری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انواع سبکهای فرزندپروری مبانی نظری سبکهای فرزندپروری دانلود مبانی نظری سبکهای فرزندپروری پیشینه تحقیق سبکهای فرزندپروری ادبیات نظری سبکهای فرزندپروری فصل دوم پایان نامه سبکهای فرزندپروری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبکهای فرزندپروری ادبیات و…

  • ﻧﻘﺶ اﻗﻠﻴﻢ ﺑﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﻨﻌﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮی اﺳﺘﺎن ﻟﺮﺳﺘﺎن

    ﻧﻘﺶ اﻗﻠﻴﻢ ﺑﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﻨﻌﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮی اﺳﺘﺎن ﻟﺮﺳﺘﺎن اﻗﻠﻴﻢ ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﻣﻨﻄﻘﻪ آﺳﺎﻳﺸﻲ ﻧﻘﺶ اﻗﻠﻴﻢ ﺑﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﻨﻌﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮی اﺳﺘﺎن ﻟﺮﺳﺘﺎن سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل…

  • ارزیابی روابط ژنتیکی تنوع انواع سیب به کمک مارکر SSR

    ارزیابی روابط ژنتیکی تنوع انواع سیب به کمک مارکر SSR نشانگر SSR ژنوم ارقام سیب سطح مولكول DNA مارکر مولکولی ریزماهواره مارکر مولکولی SSR روابط ژنتیکی ارقام و پایه های سیب بررسی تنوع ژنتیکی سیب تنوع ژنتیکی سیب با نشانگر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق چابکی سازمانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق چابکی سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری چابکی سازمانی چارچوب نظری چابکی سازمانی فصل دوم پایان نامه چابکی سازمانی دانلود مبانی نظری چابکی سازمانی پیشینه تحقیق چابکی سازمانی پیشینه داخلی چابکی سازمانی پیشینه خارجی چابکی…

  • حسابداری دولتی

    حسابداری دولتی اسناد مالی حسابداری دولتی عملیات حسابداری اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه داری دانلود پایان نامه رشته حسابداری دانلود پایان نامه حسابداری دانلود پایان نامه حسابداری دولتی رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته حسابداری با عنوان حسابداری دولتی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی مبانی نظری مدیریت مشارکتی دانلود مبانی نظری مدیریت مشارکتی پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی ادبیات نظری مدیریت مشارکتی فصل دوم پایان نامه مدیریت مشارکتی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی ادبیات و مبانی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های حل مسئله

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های حل مسئله کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سبک های حل مسئله مبانی نظری سبک های حل مسئله پیشینه تحقیق سبک های حل مسئله پیشینه داخلی سبک های حل مسئله پیشینه خارجی…

  • حمایت کیفری ماهوی از زنان قربانی خشونت

    حمایت کیفری ماهوی از زنان قربانی خشونت کلمات کلیدی : خشونت علیه زنان عوامل خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان دانلود پایان نامه خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در حقوق کیفری ایران…

  • بررسی دلایل قاچاق انسان با تاکید بر قاچاق زنان و عکس العمل قانون در برابر آن

    بررسی دلایل قاچاق انسان با تاکید بر قاچاق زنان و عکس العمل قانون در برابر آن بررسی قاچاق انسان به قصد فحشا پایان نامه قاچاق زنان پایان نامه قاچاق انسان پیشینه قاچاق زنان ارکان قاچاق زنان موقعیت بزه دیده در…

  • هزینه کابل کشی

    هزینه کابل کشی هزینه کابل کشی طراحی سیستم برق سیستم های برقی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق برق فروش مقاله و تحقیق برق رفتن…

  • جریان متناوب و تحلیل درایوهای اینورتر و موتور القایی

    جریان متناوب و تحلیل درایوهای اینورتر و موتور القایی جریان AC ماشین AC درایورهای AC درایور اینورتر تغذیه شده با جریان درایور موتور القائی کنترل شده جریان بررسی جریان متناوب و تحلیل درایوهای اینورتر و موتور القایی دانلود پایان نامه…

  • پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی

    پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc پایان نامه درباره مدیریت دانش رساله دکتری مدیریت دانش تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلال شخصیت خودشیفته

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلال شخصیت خودشیفته کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال شخصیت خودشیفته مبانی نظری اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه تحقیق اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه داخلی اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه خارجی اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه پژوهش…

  • تحلیل دینامیکی غیر خطی سکو های ثابت فلزی دریائی با استفاده از المان الیافی

    تحلیل دینامیکی غیر خطی سکو های ثابت فلزی دریائی با استفاده از المان الیافی عضو قاب عضو مهاربندی تحلیل غیر خطی سکوهای ثابت فلزی دریائی المان تیر ستون پس کمانشی الیافی تحلیل دینامیکی غیر خطی سکو های ثابت فلزی دریائی…

  • روش ها و مکانیزم اقدام علیه پولشویی در بانکها

    روش ها و مکانیزم اقدام علیه پولشویی در بانکها کلمات کلیدی : پولشویی در بانکها پولشویی در بانکداری الکترونیک پولشویی در نظام بانکی ایران مبارزه با پولشویی در بانک ها روشهای پولشویی در سیستم بانکی پولشویی الکترونیکی در نظام بانکی…

  • ضمانت اجرای قرارداد اختیار معامله

    ضمانت اجرای قرارداد اختیار معامله پایان نامه قرارداد اختیار معامله تعریف قرارداد اختیار معامله قرارداد اختیار معامله چیست؟ مفهوم قرارداد اختیار معامله اجرای قرارداد اختیار معامله ضمانت اجرای قرارداد اختیار معامله در بازار بورس رفتن به سایت اصلی اجرای مفاد هر…

  • حضرت فاطمه زهرا (ع)

    حضرت فاطمه زهرا (ع) زنان بانوی نمونه اسلام علم و دانش حضرت فاطمه ایمان و عبادت حضرت فاطمه (ع) دانلود مقاله حضرت فاطمه زهرا (ع) سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

  • مبانی نظری توسعه پایدار اقتصادی

    مبانی نظری توسعه پایدار اقتصادی مبانی نظری توسعه پایدار اقتصادی دانلود مبانی نظری توسعه پایدار اقتصادی پیشینه تحقیق توسعه پایدار اقتصادی ادبیات نظری توسعه پایدار اقتصادی فصل دوم پایان نامه توسعه پایدار اقتصادی مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه پایدار…

  • بررسی تاثیر گردشگری مذهبی در گسترش شهری

    بررسی تاثیر گردشگری مذهبی در گسترش شهری جاذبه های گردشگری مذهبی کارکرد و ساختار گردشگری مذهبی تاثیر گردشگری مذهبی در گسترش شهرنشینی تاثیر گردشگری مذهبی در گسترش گردشگری نقش گردشگری مذهبی در توسعه شهری برنامه ریزی استراتژیک توسعه گردشگری مذهبی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش مذهبی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش مذهبی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش مذهبی مبانی نظری هوش مذهبی پیشینه تحقیق هوش مذهبی پیشینه داخلی هوش مذهبی پیشینه خارجی هوش مذهبی پیشینه پژوهش هوش مذهبی پیشینه نظری هوش مذهبی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مواد مخدر

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مواد مخدر کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مواد مخدر مبانی نظری مواد مخدر پیشینه تحقیق مواد مخدر پیشینه داخلی مواد مخدر پیشینه خارجی مواد مخدر پیشینه پژوهش مواد مخدر پیشینه نظری مواد مخدر…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری زناشویی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری زناشویی مبانی نظری پرخاشگری زناشویی پیشینه پرخاشگری زناشویی دانلود مبانی نظری پرخاشگری زناشویی پیشینه تحقیق پرخاشگری زناشویی ادبیات نظری پرخاشگری زناشویی فصل دوم پایان نامه پرخاشگری زناشویی مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری زناشویی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت مشارکتی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت مشارکتی مبانی نظری مدیریت مشارکتی دانلود مبانی نظری مدیریت مشارکتی پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی ادبیات نظری مدیریت مشارکتی فصل دوم پایان نامه مدیریت مشارکتی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی ادبیات و مبانی…