چارچوبها و الگوهای فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی در سازمانها با نگرش استراتژیک

چارچوبها و الگوهای فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی در سازمانها با نگرش استراتژیک

سیستمهای اطلاعاتی 
فناوری اطلاعات
پيدايش‌ و سیر تحول فناوری اطلاعات در سازمانها
الگوهای استراتژی سیستمهای اطلاعاتی و فناوری اطلاعات
کارکردها و زیرسیستم‌های سیستمهای اطلاعاتی
کارکردها و زیرسیستم‌های فناوری اطلاعات
نقش سیستم های اطلاعاتی در سازمان
پایان نامه سیستمهای اطلاعاتی 
پایان نامه فناوری اطلاعات

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

چارچوبها و الگوهای فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی در سازمانها با نگرش استراتژیک

 

 

 

 

 

هدف از این پایان نامه بررسی چارچوبها و الگوهای فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی در سازمانها با نگرش استراتژیک بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

 

پيدايش‌ و سر تحول فناوری اطلاعات در سازمان‌هابه‌منظور مديريت مؤثر و استراتژيک سيستم‌هاي اطلاعاتي و فناوري اطلاعات، پيش از هر چيز لازم است که با روند تحول نقش و کاربرد سيستم‌هاي اطلاعاتي و فناوري اطلاعات در سازمان‌ بيشتر آشنا شويم. طبيعي است که سازمان‌‌ها خواهان دقت و بلندنظري بيشتري در سرمايه‌گذاري‌هاي سيستم‌هاي اطلاعاتي و فناوري اطلاعات خود هستند. وضعيت موجود آنها ريشه در تصميمات و اقدامات ديروز آنها دارد. شايد برخي از آنها آرزو کنند که از نو براي سيستم‌هاي اطلاعاتي و فناوري اطلاعات برنامه‌ريزي کنند؛ اما متاسفانه وجود سيستم‌هاي قديمي  به ما يادآوري مي‌کند که چنين آرزوهايي دور از واقعيت است و سيستم‌ها و سخت‌افزارهايي که اکنون به ما ارث رسيده است، حاصل همان تصمیمات و اقدامات پیشین ما بوده است. بسياري از بانک‌ها، شرکت‌هاي بيمه و سازمان‌هاي بزرگ ملي و جهاني، هنوز به سيستم‌هايي وابسته هستند که براي اولين بار نزديک به 20 تا 30 سال پيش ايجاد شده‌اند. 

 

اين را هم مي‌دانيم که چيزي که ديروز سبب موفقيت ما شده است، لزوماً در آينده عامل موفقيت ما نخواهد بود، مگر آنکه قابليت‌ها و دانش ما در طول زمان رشد و توسعه يافته باشد. يادگيري از تجربيات گذشته اعم از موفقيت‌ها و شکست‌هاي کسب شده، بخش مهمي از رويکرد استراتژيک مي‌باشد. ارل  نکته‌اي را در پژوهش‌هاي خود متذکر شده است مبني بر اين که، قابليت‌هاي نهفته در سيستم‌هاي اطلاعاتي و فناوري اطلاعات بيشتر از طريق تجربه و سعي و خطا به‌دست آمده و هرگاه سازمان‌ها با چالشي مواجه شده‌اند مجبور به يافتن راهکاري براي رفع آن بوده‌اند. بدين گونه مديريت سيستم‌هاي اطلاعاتي و فناوري اطلاعات به طور مرتب در حال يادگيري است.

 

نيروهاي متعددي بر پيشبرد و تحول کاربرد سيستم‌هاي اطلاعاتي و فناوري اطلاعات در سازمان‌ها مؤثر بوده‌اند. ارتباط و وزن هر يک از آنها در طول زمان متفاوت بوده است، همچنين از سازماني به سازماني ديگر، اين نيروها متفاوت بوده‌اند. نيروهايي مانند قابليت‌هاي فناوري، اقتصاد فناوري، کاربردهاي در دسترس و امکان پذير آن، مهارت‌ها و توانايي‌هاي موجود در داخل سازمان يا بيرون سازمان براي توسعه و ايجاد کاربردها؛ مهارت‌ها و توانايي‌هاي موجود در سازمان براي به‌کارگيري کاربردها و فشار بر سازمان‌هايي خاص و يا بر صنعتي خاص براي بهبود عملکرد خود؛ بخشي از نيروهاي شناخته شده‌اي هستند که بر اين تحول و سير پويا تاثير بسزايي گذاشته‌اند.

 

 

 

زیر کارکردهای سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات در سازمانبرای اجرای استراتژیک فناوری اطلاعات نیاز است تا زیر سیستم‌ها یا زیر کارکردهای فناوری اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی در هر سازمان را شناسایی کنیم، در خصوص تعریف و تدوین زیر سیستم‌ها اتفاق نظر وجود ندارد. اما این نخستین گام برای اجرای استراتژیک فناوری اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی می باشد. بدیهی است که در اجرای استراتژیک نخستین گام شناسایی این زیر سیستم‌ها در هر سازمان می‌باشد زیرا هر سازمان بنا به ساختار سازمان و صنعتی که در آن مشغول به فعالیت می‌باشد و انتظاراتی که کسب‌وکار از کارکرد فناوری اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی دارد، زیرسیستم‌ها یا زیرکارکردهای متفاوتی در فناوری اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی قابل شناسایی خواهد بود. اگر چه می‌توان زیر سیستم‌هایی را به طور عمومی شناسایی کرد که در اکثر سازمان‌ها قابل مشاهده هستند.

 

 

در یک نگاه کلی می‌توان ادعا کرد که تمامی فعالیت‌های فناوری اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی به نوعی ارائه خدمات گوناگونی به سازمان است. این فعالیت‌ها گستره پهناوری از برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری بر فناوری اطلاعات تا ساخت برنامه‌های کاربردی و نصب و نگهداری سرورها، نرم‌افزارها و شبکه و همچنین پشتیبانی از کاربران نهایی و ارائه خدمات فناوری اطلاعات را در برمی‌گیرد.وارد و پپارد (2002:355) مجموعه‌ی فعالیت‌ها را در قالب چهار دسته کلی طبقه‌بندی نموده‌اند: استراتژی و برنامه‌ریزی، توسعه سیستم‌ها و برنامه‌های کاربردی، خدمات فنی و خدمات فناوری و نگهداری؛ مثال‌هایی از هر یک از فعالیت‌ها است.

 

زیر کارکرد تامین کاربردها و سیستم‌های اطلاعاتی در واقع نام جدیدی برای توسعه کاربردها و سیستم‌های اطلاعاتی می‌باشد، زیرا امروزه خرید و یا تامین کاربردها و سیستم‌های اطلاعاتی از بیرون سازمان بیشتر از ساخت و توسعه آنها در داخل سازمان رایج شده است. مدیریت سبد کاربردها اشاره به برنامه‌ریزی و مدیریت کاربردها و سیستم‌های اطلاعاتی مورد نیاز کسب‌وکار دارد.زیر کارکرد ارائه خدمات فناوری اطلاعات، ناشی از شکل‌گیری چارچوب‌های جدیدی در زمینه فناوری اطلاعات به نام مدیریت خدمات فناوری اطلاعات  می‌باشد که در سال‌های اخیر توجه زیادی بدان شده است.

 

 

این زیر کارکرد اشاره به برنامه‌ریزی، ارائه و پشتیبانی از خدمات مرتبط با فناوری اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی در سازمان و برای پیشبرد اهداف و فرآیندهای سازمان دارد.زیر کارکرد مدیریت زیر ساخت‌ها و فناوری‌ها، بر برنامه‌ریزی، کنترل به‌روزآوری و به طور کلی مدیریت زیرساخت‌ها و فناوری‌های لازم برای راه‌اندازی کاربردها و سیستم‌های اطلاعاتی تاکید دارد.اگر چه دسته‌بندی جامع و مورد پذیرش همگانی‌ای وجود ندارد که تمامی زیر کارکردها را مشخص کرده باشد اما هر سازمانی موظف است تا بر جامعیت این چارچوب بیافزاید، به طور مثال زیر کارکردهایی مانند مدیریت امنیت اطلاعات، مدیریت اطلاعات و دانش و همچنین مدیریت برونسپاری یا مدیریت پیمانکاران فناوری اطلاعات نیز در سال‌های اخیر به این مجموعه اضافه شده‌اند.
 

 

 

 

 

 مقدمه
با رشد و توسعه به‌کارگيري فناوري اطلاعات و سيستم‌هاي اطلاعاتي در سازمان‌ها و مشاهده کاربردهاي نوآورانه و استراتژيک آن در خلق و حفظ مزيت رقابتي، برخي از مديران کسب‌وکارها به اين فکر افتادند که فناوري اطلاعات و سيستم‌هاي اطلاعاتي وراي کاربردهاي عملياتي و روزمره آن شايد بتواند کاربردهايي عميق‌تر، بلندنظرانه‌تر و تحول آفرين نيز در برداشته باشد.
در اواخر دهه 1970 برخي از سازمان‌ها شروع به به‌کارگيري فناوري اطلاعات و سيستم‌هاي اطلاعاتي براي تغيير در روش‌هاي مديريت کسب وکار خود نمودند. اين تغييرات ساختار قدرت در صنعت و بازيگران آن يعني مشتريان، تامين کنندگان و رقبا را تحت تاثير قرار داد. به‌کارگيري فناوري اطلاعات و سيستم‌هاي اطلاعاتي بر روي جايگاه رقابتي اين سازمان‌ها تاثير بسزايي گذاشت و به عنوان اسلحه‌اي استراتژيک براي بهبود رقابت‌پذيري آنها در بازار خود را نشان داد و از اينجا بود که ارتباط ميان سرمايه‌گذاري‌هاي فناوري اطلاعات و سيستم هاي اطلاعاتي و رشد و توسعه استراتژيک مطرح شد.

 

 

در پژوهشي كه توسط مجله معتبر سي. آي. او  در سال 2003 از ميان 500 مدير ارشد اطلاعات سازمان‌ها انجام شد، نشان داد که مهمترين مسئله از نظر آنان «تفكر و برنامه‌ريزي استراتژيك» بود. اين مسئله دو سال پيش از اين نيز مسئله نخست اين مديران بوده است. شايد اين عجيب باشد كه در ميان مديران فناوري اطلاعات، مسائل فني و اطلاعاتي نقش اصلي را بازي نمي‌كند، بلكه به زعم آنان تفكر و برنامه‌ريزي استراتژيك در فناوري اطلاعات و سيستم‌هاي اطلاعاتي از اهميت اساسي برخوردار است.شرکت معتبر گارتنر نيز در گزارش سالانه خود در سال 2007 که با عنوان «وضعيت موجود و جهت‌گيري‌هاي آينده در صنعت فناوري اطلاعات» ارائه نمود، به اين نکته اشاره داشت که انتظار از مديران ارشد اطلاعات  و واحد فناوري اطلاعات براي بهبود فرآيندهاي موجود در کوتاه مدت و ايجاد توانايي‌هاي جديد استراتژيک براي شرکت در بلند مدت، به شدت در حال افزايش است و مديران عامل سازمان‌ها در مدت زمان کوتاه‌تري نسبت به گذشته انتظار دارند که اين دو مهم اتفاق بيفتد؛ و چالش پيش روي مديران ارشد اطلاعات در سازمان‌ها کوتاه‌تر شدن برنامه‌هاي بلند مدت است.

 

 

اين گزارش 31 صفحه‌اي همچنين اشاره دارد به اين نکته که انتظارات کسب‌وکار از مديران ارشد اطلاعات و واحد فناوري اطلاعات در سه سال اخير تغيير يافته است، به طوري که عوامل اساسي موفقيت از مديريت فناوري به تغيير و تحول در توانايي‌هاي سازمان و رقابت‌پذيري آن مبدل شده‌است. اين بدان معناست که آينده واحد فناوري اطلاعات به توانايي آن در تغيير و تحول فرآيندها براي مديريت ساختار هزينه و در نهايت جذب مشتريان و استفاده مؤثرتر از اطلاعات وابسته است.

      در این نوشتارسعی شده است تا به تعاریف مختلف موجود برای استراتژی فناوری اطلاعات، سیستم‌های اطلاعات، کارکردها یا زیرسیستم‌های فناوری اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی پرداخته شود و در انتهای نوشتار به بررسی تحقیقاتی که با عناوین نزدیک به عنوان این پژوهش صورت گرفته است، پرداخته شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست
2-1- مقدمه    18
2-2- پيدايش‌ و سر تحول فناوری اطلاعات در سازمان‌ها    20
2-2-1- سير تحول کاربرد سيستم‌هاي اطلاعاتي و فناوري اطلاعات    21
2-2-2- سيرتحول زيرساخت‌ها و معماري فناوري اطلاعات    22
2-2-3- اعصار سيستم‌هاي اطلاعاتي    23
2-2-4- سير تحول در طراحي و توسعه سيستم‌هاي اطلاعاتي    26
2-2-5- سير تحول در نقش واحد سيستم‌هاي اطلاعاتي و فناوري اطلاعات    26

2-3- تعریف فناوری اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی    28
2-3-1- قلمروی سیستم‌های اطلاعاتی  و فناوری اطلاعات    28
2-3-2- تعریف سیستم‌های اطلاعاتی    31
2-3-3- سيستم‌هاي اطلاعاتي و فناوري اطلاعات    32

2-4- نگرش استراتژيک به سيستم‌هاي اطلاعاتي و فناوري اطلاعات    34
2-4-1- تعريف مديريت استراتژيک     34
2-4-2- فرآيند مديريت استراتژيک    34
2-4-3- سطوح مديريت استراتژيک    36

2-5- چارچوب‌ها و الگوهای استراتژی سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات    39
2-5-1- چارچوب وارد و پپارد    40
2-5-2- ماتريس سوليوان    40
2-5-3- شبکه استراتژيک    42
2-5-4- سبد کاربردها    47
2-5-5- استراتژي‌هاي عمومي فناوري اطلاعات (پارسونز)     49

2-6- کارکردها و زیرسیستم‌های سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات    53
2-6-1- زیر کارکردهای سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات در سازمان    54
2-6-2- استراتژی‌ تامین کاربردها و سیستم‌های اطلاعاتی    58
2-6-3- استراتژی ساخت یا خرید کاربردها و سیستم‌های اطلاعاتی    59
2-6-4- استراتژی مدیریت سبد کاربردها و سیستم‌های اطلاعاتی    61
2-6-5- استراتژی ساخت و توسعه کاربردها و سیستم‌های اطلاعاتی    62
2-6-6- استراتژی‌ مدیریت و ارائه خدمات فناوری اطلاعات     64
2-6-7- استراتژي‌هاي مديريت زيرساخت و فناوري    67

2-7- درباره سازمان مدیریت صنعتی    71
2-7-1- تاريخچه سازمان مدیریت صنعتی    71
2-7-2- ماموريت سازمان    73
2-7-3- اهداف    73
2-7-4- ساختار سازمانی    73
2-7-5- خدمات مشاوره‌اي و پژوهشی سازمان مديريت صنعتي    74
2-7-6- اصول محوري در ارايه خدمات مشاوره‌اي    75
2-7-7- انواع خدمات مشاوره‌ای    75
2-8 الگوی  مفهومي پژوهش    76

منابع

 

  • امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان و مقایسه آن با روش سنتی محاسبه بهای تمام شده

    امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان و مقایسه آن با روش سنتی محاسبه بهای تمام شده هزینه یابی بر مبنای فعالیت هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان امکان سنجی استقرار ABC پیاده سازی هزینه یابی…

  • بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابر بانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

    بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابر بانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها ارزیابی عملکرد در بانک شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک تاثیر بانکداری الکترونیک بر رضایت مشتری تاثیر تنوع کاربرد…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استرس شغلی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استرس شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه استرس شغلی مبانی نظری استرس شغلی پیشینه تحقیق استرس شغلی پیشینه داخلی استرس شغلی پیشینه خارجی استرس شغلی پیشینه پژوهش استرس شغلی پیشینه نظری استرس شغلی…

  • رابطه مالک با غار و مغرور و مصادیق مسئولیت غار

    رابطه مالک با غار و مغرور و مصادیق مسئولیت غار مسئولیت غار مصادیق مسئولیت غار رابطه مالک با غار و مغرور رابطه مالک با غار و مغرور و مصادیق مسئولیت غار دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقالات ارشد حقوق…

  • پرسشنامه تاکتیک های حل تعارض والدین

    پرسشنامه تاکتیک های حل تعارض والدین پرسشنامه تاکتیکهای تعارض پرسشنامه حل تعارض پدر و مادر مقیاس تاکتیک های حل تعارض پدر و مادر پرسشنامه تاکتیک های حل تعارض پدر و مادر پرسشنامه حل تعارض والدین مقیاس تاکتیک های حل تعارض…

  • پاورپوینت تقلب رایانه ای(فصل ششم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات)

    پاورپوینت تقلب رایانه ای(فصل ششم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات) پاورپوینت فصل ششم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات با عنوان تقلب رایانه ای پاورپوینت تقلب رایانه…

  • پایان نامه کارشناسی رشته جامعه شناسی و علوم اجتماعی با عنوان جامعه شناختی فرهنگی

    پایان نامه کارشناسی رشته جامعه شناسی و علوم اجتماعی با عنوان جامعه شناختی فرهنگی جامعه فرهنگ فرهنگ کشی جامعه شناختی فرهنگی دانلود پایان نامه رشته جامعه شناسی و علوم اجتماعی با عنوان جامعه شناختی فرهنگی سیستم همکاری در فروش فایل…

  • ارزیابی علل بر ازدیاد مطالبه های غیرجاری در نظام بانکی کشور

    ارزیابی علل بر ازدیاد مطالبه های غیرجاری در نظام بانکی کشور مطالبه های غیر جاری مطالبات غیر جاری چیست تعریف تسهیلات غیرجاری مطالبات بانکی چیست افزایش مطالبه های غیرجاری عوامل موثر بر افزایش مطالبه های غیرجاری علل تاثیرگذار بر افزایش…

  • ارایه یک چهارچوب مفهومی برای ارزیابی عملکرد دانشگاه

    ارایه یک چهارچوب مفهومی برای ارزیابی عملکرد دانشگاه ارزیابی عملکرد کارکنان مقاله ارزیابی عملکرد مقاله ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان ارزیابی عملکرد دانشگاه مقاله ارزیابی عملکرد…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق شبکه های اجتماعی 47 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق شبکه های اجتماعی 47 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شبکه های اجتماعی مبانی نظری شبکه های اجتماعی پیشینه تحقیق شبکه های اجتماعی پیشینه داخلی شبکه های اجتماعی پیشینه خارجی شبکه های اجتماعی…

  • ریسکهای اعطای تسهیلات بانکها به مشتریان و ارزیابی ساختار نقدینگی آنها

    ریسکهای اعطای تسهیلات بانکها به مشتریان و ارزیابی ساختار نقدینگی آنها مطالبات معوق مطالبات معوق بانک مطالبات معوق بانک ملی مدیریت ریسک اعتباری رابطه مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک اعتبارسنجی مشتریان بانک ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات…

  • پایان نامه مبارزه با پولشویی در حقوق ایران و حقوق بین الملل

    پایان نامه مبارزه با پولشویی در حقوق ایران و حقوق بین الملل کلمات کلیدی : مبارزه با پولشویی در ایران قانون مبارزه با پولشویی ایران مبارزه با پولشویی در قوانین ایران راهکارهای مبارزه با جرم پولشویی مبارزه با پولشویی در…

  • فایل اکسل نرم افزار های کارگاههای عمرانی

    فایل اکسل نرم افزار های کارگاههای عمرانی کلمات کلیدی : صورت وضعیت تعدیل تجمیعی برنامه زمانبندی فهرست بها اکسل جرائم آسفالت زیراساس اساس تاخیرات تغییر مقادیر رفتن به سایت اصلی سلام خدمت مهندسین محترم لطفا تا آخر بخوانید: فایل حاضر…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی منابع انسانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی منابع انسانی مبانی نظری توانمندسازی منابع انسانی پیشینه توانمندسازی منابع انسانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی پیشینه پژوهش توانمندسازی منابع انسانی ادبیات نظری تحقیق توانمندسازی منابع انسانی دانلود مبانی نظری توانمندسازی…

  • پرسشنامه ارزیابی تاثیر رابطه خرید فروشنده بر عملكرد زنجیره تامین در شركت

    پرسشنامه ارزیابی تاثیر رابطه خرید فروشنده بر عملكرد زنجیره تامین در شركت پرسشنامه رابطه خرید و فروشنده پرسشنامه عملكرد زنجیره تامین پرسشنامه تاثیر رابطه خرید بر عملكرد زنجیره تامین پرسشنامه تاثیر رابطه فروشنده بر عملكرد زنجیره تامین رفتن به سایت…

  • پرسشنامه رابطه سبکهای مدیریت و کارایی کارکنان

    پرسشنامه رابطه سبکهای مدیریت و کارایی کارکنان پرسشنامه سبکهای مدیریت پرسشنامه کارایی کارکنان پرسشنامه کارایی کارکنان سازمان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه رابطه سبکهای مدیریت و کارایی کارکنان       این پرسشنامه به منظور بررسی رابطه سبکهای…

  • پروپوزال ارزیابی علل تاثیرگذار بر قواعد برنامه سازی خلاق در رادیو و شناسایی اجزا و خصوصیات آن

    پروپوزال ارزیابی علل تاثیرگذار بر قواعد برنامه سازی خلاق در رادیو و شناسایی اجزا و خصوصیات آن برنامه سازی خلاق در رادیو اصول برنامه سازی خلاق در رادیو شناسایی ابعاد برنامه سازی خلاق در رادیو شناسایی مولفه های برنامه سازی…

  • جایگاه محصولات دسینی در بازار

    جایگاه محصولات دسینی در بازار بازاریابی مشتری مداری محصولات دسینی دانلود مقاله جایگاه محصولات دسینی در بازار سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل خرید پایان نامه رشته مدیریت fileina فروشگاه ساز فایل…

  • تاثیر ورزش در پیشرفت تحصیلی

    تاثیر ورزش در پیشرفت تحصیلی ورزش دانلود مقاله پیشرفت تحصیلی سلامت روحی و جسمی دانلود مقالات رشته روانشناسی دانلود مقالات روانشناسی دانلود مقاله تاثیر ورزش در پیشرفت تحصیلی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته روانشناسی تاثیر ورزش در پیشرفت…

  • ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب بانک تجارت

    ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب بانک تجارت شاخص ارزیابی عملکرد بانک شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد بانک ها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک پایان نامه ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد بانکها پایان نامه…

  • بررسی روش جت گروتینگ و چگونگی نقش آن در بهسازی خاک

    بررسی روش جت گروتینگ و چگونگی نقش آن در بهسازی خاک تزریق با فشار بالا جت گروتینگ جت گروتینگ چیست اجرای جت گروتینگ انواع تزریق در خاک بررسی روش جت گروتینگ نقش جت گروتینگ در بهسازی خاک رفتن به سایت…

  • علل و پیامدهای بدحجابی و تاثیر پلیس در کنترل آن

    علل و پیامدهای بدحجابی و تاثیر پلیس در کنترل آن کنترل پدیده بد حجابی پایان نامه کنترل بد حجابی نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی نقش مدیریت انتظامی بر کنترل پدیده بد حجابی پیشینه حجاب در ایران حجاب…

  • خرید دین در فقه و حقوق بانکی ایران

    خرید دین در فقه و حقوق بانکی ایران خرید دین در فقه پایان نامه خرید دین خرید دین در حقوق بانکی ایران بررسی خرید دین در فقه امامیه خرید دین در بانکداری اسلامی خرید دین در نظام بانکی خرید دین…

  • مقاله ترجمه شده یک مدل چند دوره ای مکانیابی و تخصیص برای زنجیره تأمین خون در شرایط اضطراری

    مقاله ترجمه شده یک مدل چند دوره ای مکانیابی و تخصیص برای زنجیره تأمین خون در شرایط اضطراری کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده یک مدل چند…

  • پاورپوینت اداره امور استخدامی عمومی

    پاورپوینت اداره امور استخدامی عمومی پاورپوینت اداره امور استخدامی عمومی اداره امور استخدامی عمومی تحقیق اداره امور استخدامی عمومی تعریف، هدف و وظایف اداره امور استخدامی مراحل امور استخدامی برآورد نیروی انسانی مورد نیاز عملیات نگهداری منابع انسانی کاربرد نیروی…

  • مقاله پزشکی با عنوان فلكشن جانبی ستون

    مقاله پزشکی با عنوان فلكشن جانبی ستون عصب‌رسانی لیگامنتها حركت شناسی فلكشن جانبی ستون دانلود مقاله پزشکی با عنوان فلكشن جانبی ستون سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پایان نامه…

  • پروپوزال ادبیات کودک و نحوه شکل گیری آن در کشورهای اسلامی و عربی

    پروپوزال ادبیات کودک و نحوه شکل گیری آن در کشورهای اسلامی و عربی کلمات کلیدی : پروپوزال ادبیات کودک بررسی تاریخی ادبیات کودک پروپوزال ادبیات کودک و نوجوان ادبیات کودک در ادبیات معاصر عربی بررسی تاریخی ادبیات کودک در کشور…

  • بررسی موارد اختلافی طلاق در فقه امامیه و حنفی و قانون مدنی ایران

    بررسی موارد اختلافی طلاق در فقه امامیه و حنفی و قانون مدنی ایران طلاق در قانون مدنی ایران حق طلاق در قانون مدنی طلاق در فقه امامیه طلاق در فقه شیعه طلاق در فقه حنفیه طلاق فقه حنفی تحقیق در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه ها و انواع سبک های دلبستگی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه ها و انواع سبک های دلبستگی کلمات کلیدی : مبانی نظری سبک دلبستگی مبانی نظری سبک های دلبستگی مقاله مبانی نظری سبک دلبستگی دانلود مبانی نظری سبک دلبستگی پیشینه سبک های دلبستگی پیشینه تحقیق سبکهای…

  • بررسی گیربکس در خودروهای سواری

    بررسی گیربکس در خودروهای سواری خودروهای سواری سیستم انتقال قدرت سیستم انتقال قدرت در خودروهای سواری دانلود پروژه بررسی گیربکس در خودروهای سواری دانلود پایان نامه مکانیک دانلود پروژه رشته مکانیک رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک…